Menu Zavřít

Internetová konsolidace po slovensku

2. 2. 2007
Autor: Euro.cz

eTarget/Adcontext

Společnost Etarget, největší zprostředkovatel internetové reklamy na bázi pay-per-click (PPC) v regionu střední Evropy, koupila od firmy Computer Press konkurenční reklamní systémy Adcontext a NexLinx. Na základě dohody převezme všechny zákazníky i reklamní plochy obou systémů. Na těchto místech se nově začnou zobrazovat odkazy Etargetu. „Primárním důvodem akvizice je získání mediálního prostoru, chceme zvětšovat náš záběr tak, abychom mohli našim klientům i zákazníkům Adcontextu nabídnout co nejpřesnější zacílení a zároveň co největší reklamní prostor, kde mohou najít své klienty,“ řekl týdeníku EURO Peter Vidovič, spolumajitel a ředitel slovenské centrály Etarget. Systém PPC, který bývá také označován jako kontextová reklama, je založen na zobrazování textových reklamních odkazů, jež jsou přidávány k článkům na základě klíčových slov v textu. Inzerent na rozdíl od běžných reklamních bannerů neplatí za zobrazení reklamy, ale až za prokliknutí inzerátu, který potenciálního klienta navede na webové stránky inzerenta. Objem kontextové reklamy na českém internetu stoupá, odhady takto proinzerovaných peněz se pohybují od 60 do 120 milionů korun. Systém Adcontext pracoval s 260 partnerskými internetovými servery, jeho úspěch byl však do značné míry závislý na síle portálů mateřského vydavatelství Computer Press (CP), které například provozuje internetové servery Živě.cz či MobilMania.cz. „Systémy Adcontext i NexLinx si vedly velmi dobře, nicméně v souladu s tím, že se oba produkty dostaly mimo hlavní obor podnikání Computer Pressu, jsme začali hledat silného partnera, který by tyto služby mohl rozvíjet dál,“ tvrdí Jaroslav Martinec, obchodní ředitel CP. O akvizici mělo podle Vidoviče zájem několik subjektů, jednání však proběhlo velmi rychle. „Vyrovnání se uskutečnilo čistě finanční formou, velikost transakce nemohu bohužel komentovat,“ říká Vidovič. Ze zdrojů týdeníku EURO vyplývá, že hodnota obchodu se pohybuje v řádech milionů korun. Vidovič předpokládá, že trend konsolidace v segmentu zprostředkovatelů PPC reklamy bude pokračovat. „Český trh je ze všech zemí, kde podnikáme, nejvíce rozdrobený, proto očekávám další akvizice a slučování. Rádi bychom i nadále zůstali v roli konsolidátora trhu,“ uzavírá Vidovič.

  • Našli jste v článku chybu?