Menu Zavřít

Internetové obchody expandují a míří do metra a za řidiči

20. 10. 2011
Autor: profit

Internetové obchody pojilo od počátku pevné pouto s počítači. To už nyní neplatí. Největší internetové obchody hledají další možnosti, jak se dostat k zákazníkům.

Foto: Profimedia.cz

Společnost Mall.cz v úterý otevřela své obchody s drogerií v několika stanicích pražského metra.  Česko se tak stalo třetí zemí, kde podobné virtuální prodejny fungují. Na startu novinky se podílel rovněž výrobce drogerie Procter & Gamble.

Jak virtuální obchod funguje?  Ve stanicích Anděl, Muzeum, Náměstí Republiky a Flora si mohou lidé zkrátit čekání na soupravu a vybrané zboží si objednat jednoduše přes mobilní telefon. Doprava je přitom zdarma. Ve stanicích, kde virtuální drogerie fungují, jsou na sloupech „vystaveny“, podobně jako v běžném supermarketu, nabízené produkty. K nákupu pak stačí jen vytáhnout mobilní telefon, vyfotit speciální QR kódy vybraného produktu a pomocí aplikace, která zákazníka provede celou objednávkou, si zboží nakoupit.

Společný projekt virtuální prodejny nám přijde jako skvělý způsob, jak zákazníkům přinést něco netradičního, výhodného a navíc zábavného, navíc drogerie se u našich zákazníků setkává s velkým ohlasem. Oblíbené značky produktů nabízíme zákazníkům za výhodné ceny a s doručením až domů, takže se zákazník nemusí tahat s těžkými taškami,“ vysvětluje Per Král, marketingový ředitel Mall.cz. 

FIN25

Věříme, že v dnešní době plné nejrůznějších technologií má tento netradiční prodejní kanál své místo a najde si své zákazníky,“ doplnil Juraj Králik z Procter&Gamble.  Z počítačů vystoupily i další významné internetové obchody. „Kasa.cz se dlouhodobě zaměřuje na kvalitu služeb, pohodlí nakupujících a komfortní služby s přidanou hodnotou. Plánuje proto otevírat další prodejny Kasahouse, které nebudou fungovat jako prosté výdejny, ale jako plnohodnotné prodejny s vyškoleným personálem a službami typu drive-in,“ řekla pro Profit.cz Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz. Zákazníci si tak budou moci nakoupit zboží, aniž by museli vystoupit ze svého vozu.

Stejně jako kamenné obchody i e-shopy čekají v příštích týdnech nákupní žně. Z průzkumu, který si nechala Kasa.cz vypracovat, vyplývá, že více než polovina lidí plánuje nakupovat vánoční dárky v listopadu. Oproti loňskému roku, kdy si nákupy na poslední chvíli nechalo 39 procent  respondentů, letos nákupy na prosinec odkládá pouze 21 procent zákazníků. Celkově chce téměř polovina zákazníků utratit za vánoční dárky 2 až 5 tisíc korun.

  • Našli jste v článku chybu?