Celosvětový růst výdajů na reklamu má letos dosáhnout 3,5 procenta. V Česku se očekávají investice do reklamy na úrovni roku 2009.
Autor: sxc.hu
„O tom, zda konečný vývoj bude v ČR letos plusový nebo minusový, rozhodnou až aktivity zadavatelů v posledním čtvrtletí roku, protože první pololetí zatím zaostává za loňským vývojem,“ uvedl ředitel pražské pobočky mediální agentury ZenithOptimedia Petr Majerik. Česko podle něj patří mezi trhy, které jsou krizí zasaženy nejvíce.
Důvody pro větší škrty v českých reklamních rozpočtech nadnárodních společností jsou jednak v menším počtu obyvatel, které inzerce osloví, ale též vyšší ceny za reklamní prostor proti většině zemí střední a východní Evropy. Zatímco Bělorusko, Rusko, Bosna, Srbsko, Slovinsko, Turecko a Ukrajina zažívají rychlý růst mezi 11 až 26 procenty, pokles letos pokračuje v Bulharsku, Řecku a Maďarsko.