PRAHA (ČTK) – Španělská automobilka Seat se rozhodla zaútočit na latinskoamerický trh. Letos hodlá investovat do mexické prodejní sítě až 60 milionů dolarů. „Odhadujeme, že investice se budou v tomto prvním roce pohybovat v rozmezí 50 až 60 milionů dolarů, řekl generální ředitel Seatu pro Mexiko Enrique Alcantara. Seat bude v Mexiku nejprve prodávat kompaktní vozy Ibiza a Cordoba, sedan Toledo a sportovní model Leon. Ceny těchto aut se mají pohybovat od 105 000 pesos (zhruba 11 000 dolarů) do 205 000 pesos. Společnost
Seat, která byla založena před padesáti lety a svou produkci prodává v 64 zemích, ročně vyrobí asi půl milionu automobilů. Seat je podobně jako Škoda Auto součástí největší evropské automobilky Volkswagen a na celém světě má zhruba 3600 distributorů. Do konce roku má v úmyslu uvést na trh v Mexiku jako pátý model velkoprostorovou Alhambru. „V rozvoj mexického trhu mámu velkou důvěru. V nadcházejících letech bude v Latinské Americe nejdynamičtější, podotkl Alcantara. Jen v letošním roce by Seat v Mexiku rád prodal alespoň 7000 automobilů, čímž by si zajistil zhruba pět procent trhu. Automobily pro mexický trh se budou dovážet ze Španělska a Belgie, kde má Seat montážní závody.