Menu Zavřít

Invex končí, ale ne úplně

3. 3. 2009
Autor: Euro.cz

Končí jedna z nejzásadnějších českých akcí v oblastiinformačních technologií, veletrh Invex. Od letoška dostane podobu dvoudenního odborného fóra. Naopak veletrh spotřební a zábavní elektroniky Digitex pokračuje.

Největší český veletrh informačních technologií Invex ve své původní podobě končí. Organizátoři dodrželi své sliby z loňského podzimu, po nepříliš úspěšném ročníku přehodnotili pojetí Invexu a od letoška připravili zásadní změny. Invex bude mít letos na začátku října podobu dvoudenní odborné konference s názvem Invex Forum. Doplňkový veletrh spotřební elektroniky Digitex by měl prozatím zůstat zachován. Bude se však konat v jiném termínu než Invex Forum.

„Změna formátu je logickou reakcí nejen na situaci na trhu informačních a komunikačních technologií, ale také na výraznou diverzifikaci návštěvníků – odborných na straně bývalého Invexu, a široké veřejnosti na straně spotřebitelsky zaměřených Digitexu a Interkamery,“ vysvětluje manažer Invexu Radek Malý. Doba velkých firemních stánků je podle něj nenávratně pryč. „Posun veletrhu na odborné ICT setkání je směr, který jsme diskutovali s top firmami z oboru a máme jejich podporu,“ dodává Malý. Přestože stánky a firemní prezentace z Invexu letos zmizí, šanci přezentovat se budou mít firmy z oblasti IT i dále. „Příkladem může být partnerství na jednotlivých konferencích,“ říká Radek Malý.

Zatímco skomírající veletržní část Invexu si v posledních letech vysloužila tvrdou kritiku, odborné semináře a konference hodnotili návštěvníci většinou pozitivně. Proto se organizátoři hodlají letos zaměřit právě na úspěšné akce, známé z předešlých ročníků. „Klíčová témata máme již definována a v současné době jim dáváme konkrétní podobu. Témata, kterým se hodláme v letošním ročníku věnovat, jsou například konference pro státní správu a samosprávu e-Vize, ERP Forum nebo IT Security,“ popisuje Radek Malý. Invex Forum podle něj bude určeno hlavně pro odbornou veřejnost, navštívit ho ale po registraci bude moci kdokoliv. Radek Malý odhaduje, že by se Invexu v „novém kabátku“ mohlo zúčastnit až 10 tisíc odborníků. Počtu návštěvníků se přizpůsobí i místo konání. „Vzhledem k počtu plánovaných konferencí a možnosti využít nově dostavěný moderní pavilon P, který je jedním z největších v Evropě, předpokládáme konání Invex Fora právě v tomto novém pavilonu,“ upřesnuje Radek Malý.

Naopak veletrh Digitex by měl podle Malého zůstat i do budoucna ve stejné podobě. Bude se konat v jiném termínu než Invex Forum a bude sázet opět především na zábavu a přitáhnutí mladších návštěvníků. „Digitex je různorodý a významnou část v něm zaujímá herní segment. Je to veletrh pro širokou veřejnost především z řad mladých lidí. Na to se i letošní Digitex zaměří. Pobavit se, zahrát si a odreagovat se,“ vysvětluje. Společně s Digitexem se podruhé na brněnském výstavišti uskuteční i výstava fotografické techniky Interkamera.

Vystavovatelé nemají zájem

Jedním z hlavních důvodů ukončení Invexu v jeho stávající podobě byl především nezájem vystavovatelů. Jejich počet na brněnském výstavišti v posledních letech soustavně klesal, až loni dosáhl neslavného rekordu: pokles o třetinu znamenal účast pouhých tří set firem z oboru informačních technologií a telekomunikací. Nižší počet vystavovatelů se pak logicky odrazil i na zájmu návštěvníků. Zatímco v dobách největší slávy navštěvovalo Invex i přes 100 tisíc lidí, loni jich bylo pouze 50 tisíc.

ebf - tip - debata

Příčin poklesu zájmu firem o vystavování na Invexu bylo hned několik: příliš vysoké ceny za pronájem stánku, daleko méně firemních návštěvníků a tím i obchodů, které se na výstavišti podařilo dohodnout, ale také všudypřítomný internet, který znemožňuje výrobcům otálet s předvedením novinek.

Někteří z významných hráčů proto dali před Invexem přednost například vlastním seminářům nebo úzce specializovaným akcím. „Přínosnější než Invex je pro nás účastnit se úžeji specializovaných výstav, jako je například Reklama-Polygraf,“ potvrzuje Jana Bořilová ze společnosti OKI. Podobnou cestou se vydal i největší výrobce softwaru Microsoft. „Zaměřujeme se na menší, ale přesněji cílené semináře či roadshow. Čísla nám ukazují, že tento model funguje,“ doplňuje manažer marketingu Microsoftu Jiří Grund.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).