Menu Zavřít

INZERCE VYNÁŠÍ

26. 7. 2001
Autor: Euro.cz

Axel Springer

BERLÍN (Die Welt) – Německé nakladatelství Axel Springer důrazně přidalo. Obrat společnosti se v prvním pololetí letošního roku zvýšil o 9,5 procenta na 2,7 miliardy marek. Postaraly se o to příjmy z inzerce, prodej novin a časopisů vynesl miliardu. Frankfurtská burza příznivé hospodářské výsledky ocenila, kurs akcií stoupl o 6,9 procenta na 1160 eur.

Čísla zveřejněná minulý týden v Berlíně potvrzují úspěch podnikové snahy o upevnění pozice nynějších titulů. Za její předpoklad považuje management získávání stále většího počtu inzerentů. „V prvním pololetí to šlo výtečně, konstatovalo vedení. Většina příjmů poplyne do rozšíření nabídky multimediálních služeb. V nejbližších dvou až třech letech jsou plánovány investice ve stamilionové výši, počet nově vytvořených pracovních příležitostí odhaduje firma na tři sta. V půli roku zaměstnával Springer na třináct tisíc lidí.

Mimořádný úspěch letos zaznamenaly ekonomické tituly. Týdeník Euro am Sonntag zdvojnásobil náklad na 190 tisíc kusů, měsíčníku Finanzen se dostal o 70 procent výše na prodávaných 142 tisíc výtisků. Od dubna vydávaný týdeník Aktiensearch jde na odbyt v 45 tisících kusech.

Obrat z deníků stoupl o necelých sedm procent na půldruhé miliardy marek, uvádí Springer. Nadprůměrnému zájmu čtenářů se těší Die Welt

MM25_AI

  1. plus 7,5 procenta, což je nejlepší prodejní výsledek za posledních čtyřicet let. Víkendový Welt am Sonntag si připsal k dobru 7,4 procenta.

Inzerce v denících vynesla 916 milionů marek (plus 11,6 procenta). Dvoumístný procentuální přírůstek obratu z inzerce hlásí rovněž Bild, Die Welt, Welt am Sonntag, Berliner Morgenpost a Hamburger Abendblatt. Pozadu nezůstaly ani časopisy, které zvýšily tržby o 7,6 procenta na 701 milionů marek.

Springer expanduje i v zahraničí. Letos v květnu převzal většinu francouzského vydavatelství Media Mag. V Portugalsku vydává mutaci magazínu Auto Bild.

  • Našli jste v článku chybu?