Italská firma Salini Impregilo v podstatě skončila na stavbě dálnice D3 u jihočeských Hodějovic. Sdružení firem Salini Impregilo a slovenského Doprastavu staví část dálnice D3 Hodějovice-Třebonín za sedm miliard korun. Společnosti nyní změnily poměr podílů na zakázce. Salini Impregilo má nově 0,01 procenta, Doprastav 99,9 procenta.
Úsek dlouhý 12,5 kilometru, který bude součástí obchvatu Českých Budějovic, začaly firmy stavět v březnu. V červenci se dostaly do zpoždění, týkalo se dokumentace. Stavba úseku dlouhého 12,5 kilometru, který bude součástí obchvatu Českých Budějovic, by měla být hotova v létě 2022. Ředitelství silnic a dálnic stavbu přísně kontroluje, firmy zatím harmonogram dodržují, uvedl Rýdl. Pro kontrolu využívá i drony.
„Říkali jsme, že si budeme téhle stavby hledět velmi přísně, po tomto kroku bude přísnost stejně intenzivní. Prověřujeme přímo na stavbě, zda má Doprastav kapacity ji zvládnout. Porovnáváme plán nasazení techniky, lidí a technologií se skutečností na stavbě. Výkon na stavbě v tuto chvíli odpovídá,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Kdy bude hotová dálnice D3?
ŘSD nemá smlouvu s jednotlivými firmami, ale se sdružením. Smlouva je stále platná, není k ní potřebný dodatek. „Pro nás je důležité, že ve smlouvě je platný harmonogram, cena a milníky stavby, která v tuhle chvíli jede podle harmonogramu,“ řekl Rýdl.
S italskou firmou Salini Impregilo ukončilo spolupráci letos v březnu Slovensko kvůli pomalému postupu stavebních prací na úseku dálnice na severu země, včetně rozestavěného tunelu. Firma tam stavěla v konsorciu se slovenskou společností Dúha, byla dlouhodobě ve skluzu.
ŘSD úsek D3, který se staví od konce března, více kontroluje, i pomocí dronů, což je výjimečné. „Na základě zkušeností se zhotovitelem ze Slovenska a Polska jsme byli od samého začátku, od podpisu smlouvy a předání staveniště, velmi ostražití. Trvali jsme na termínech,“ řekl Rýdl.
Přečtěte si: Celá D3 by měla být hotová do roku 2028, slibuje Babiš
Úsek Hodějovice - Třebonín by měl být hotový v létě 2022, stejně jako druhá, 7,2 kilometru dlouhá část obchvatu Úsilné-Staré Hodějovice za 5,28 miliardy korun.
Zatím poslední jihočeský úsek D3 Bošilec - Ševětín dlouhý 8,1 kilometru otevřelo ŘSD na konci června. Na jaře 2020 chce stát zprovoznit další část D3 Ševětín-Borek dlouhou 10,6 kilometru s náklady 933,2 milionu bez DPH.
D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Dálnice D3 by měla měřit 170 kilometrů, v provozu je 58 kilometrů.
Doprastav |
---|
• Slovenská společnost se specializuje na výstavbu silnic a dálnic, na rekonstrukci a stavbu železničních tratí a mostů a na komplexní výstavbu mostů. Staví také vodohospodářské objekty. |
• V současnosti se kromě části D3 podílí na výstavbě slovenské dálnice D1 u Prešova, severního tahu slovenské D1 z Žiliny k hranici Slovenska s Ukrajinou nebo na modernizaci železniční tratě Púchov - Žilina. Doprastav se také podílel na výstavbě úseku dálnice D3 Bošilec - Ševětín, který byl otevřen letos v červnu. |
• V minulosti se Doprastav podílel na rekonstrukcích či stavbách bratislavských mostů Lafranconi, Appolo nebo Mostu SNP a dálničních úseků Bratislava - Malacky, Bratislava - Trenčín nebo vodního díla Gabčíkovo. V dobách komunismu Doprastav například společně s pražskou Konstruktivou postavil vojenské letiště v iráckém městě Násiríja. |
• Doprastav staví kromě Slovenska a Česka také v Maďarsku, Polsku a Ázerbájdžánu. |
Čtěte také:
Kremlíkovi schází v rozpočtu miliardy na dopravní stavby, propouštění zaměstnanců mu nevadí
ŘSD může dostavět úsek D3 u Ševětína. Soud zamítl žalobu proti vyvlastnění
Stát nestíhá stavět váhy na dálnicích, má několikaleté zpoždění
O měsíc rychleji a 148 milionů dráž. Stát podepsal smlouvu na dostavbu dálnice D11
Vyhrabat a odvézt. Část zvlněné D1 na Ostravsku se bude muset postavit znovu