Menší kufr zcela vynahradí emotivní motory a impresivní palubní deskaKliky dveří v dikci zlatých šedesátých let a splývavé linie prodloužené zádi, takový je Sportwagon vzešlý z Alfy Romeo 156. Je jak sportovní, tak i delší. Označení je přesné.Oblý tvar s hodně patrně ustupující zádí je určující dojem z prvního pohledu na Alfu 156 Sportwagon.
Menší kufr zcela vynahradí emotivní motory a impresivní palubní deska
Kliky dveří v dikci zlatých šedesátých let a splývavé linie prodloužené zádi, takový je Sportwagon vzešlý z Alfy Romeo 156. Je jak sportovní, tak i delší. Označení je přesné.
Oblý tvar s hodně patrně ustupující zádí je určující dojem z prvního pohledu na Alfu 156 Sportwagon. Oko se zastaví také na typické úpravě litých disků a retro klikách předních dveří. Skutečný zážitek ale Alfa nabízí po nasednutí. Obě přední místa propůjčují pocit pilotů stíhacího stroje - půlkruhové vybrání desky ve výši kolen a nahrazení standardní palubní desky dvěma přístroji, tři výrazné displaye včetně digitálního ovládání klimatizace. Sedadla přední řady mají výrazné boční polštáře, takže i při dynamické jízdě dobře přidrží posádku v sedle. Ačkoliv továrna nabízí už v duchu doby vedle čtyř benzinových také tři dieselové motory, klasikou značky je právě silný zážehový pohon. V elmi dobře Sportwagonu slouží agregát 1.8 Spark s fázovaným sekvenčním elektronickým vstřikováním paliva, který sleduje detonační spalování v jednotlivých válcích a mění geometrii sacího potrubí. V ýsledkem je motor s velkou chutí k akceleraci ale ovšem také s patřičnou spotřebou. Jízdní vlastnosti má Alfa skvělé. Až do krajních momentů drží podvozek vůz ve stopě. Sportovního šoféra přidrží při zemi elektronické jištění dynamiky jízdy, kde je zapojena i kontrola pohonu kol při různých stupních přilnavosti ABD.
Jak na DPH
Itakový sportovní vůz, jakým je Alfa Romeo 156 Sportwagon, je možné koupit s odpočtem daně. Vestavba mříže za druhou řadu sedadel je pro dealery naprostou samozřejmostí a vychází přibližně na dvacet tisíc korun. Kufr u Alfy 156 sice není tak veliký jako u jiných kombíků ve střední třídě, i tady je ale možné mříž posunout na lyžinách zároveň se skládanými sedadly.
Mít Alfu je záležitostí srdce, říká
Roman Turkovský, majitel čtyř pizzerií
* Jako reastauratér se čtyřmi podniky byste potřeboval spíš dodávku nebo pick-upa.
Já taky dva pick-upy mám, ale Alfu 156 Sportwagon jsem si koupil přeci pro sebe. Samozřejmě jako služební, když ta příležitost je.
* A čím je tahle Alfa Romeo pro vás tak přesvědčivá?
Alfa je záležitostí srdce. Mám už třetí Alfu Romeo v pořadí. Podívejte se na přední masku a projeďte ji. A tím, že je trochu dražší, na sebe pěkně upozorní.
Technické parametry a cena
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.8 Spark
Obsah motoru 1747 ccm
Počet válců 4
Max. výkon 103 kW
Točivý moment 163 Nm
Maximální rychlost 208 km/h
Zrychlení z 0 na 100 9,7 s
Převodovka 5 - manuální
Spotřeba ve městě 12,2 l/100 km
Spotřeba na dálnici 6,5 l/100 km
Spotřeba průměrná 8,6 l/100 km
Provozní hmotnost 1315 kg
Délka 4430 mm
Šířka 1745 mm
Výška 1415 mm
Zavazadlový prostor 360/1180 l
Objem nádrže 63 l
Cena Kč 748 000
Na co to auto je?
Alfa Romeo 156 Sportwagon je vynikající partner pro sportovně založené úspěšné lidi. Pro přímé nasazení do firmy má cenu leda ve své rychlosti, bezpečnosti a jako nositel sebevědomí. Naopak při využití volného času se nabízí mnohé - od tunelu na lyže až po elektronikou kontrolovaný zážitek ze sportovní jízdy. Alfa 156 má dělat radost, k tomu je předurčena.
Hodnocení
+ KLADY
- Pasivní bezpečnost
- Odpružení
- Odhlučnění
- Technická životnost
- Bezprahový zavazadlový prostor
- ZÁPORY
- Vysoká pořizovací cena
- Vyšší ceny servisu
- Menší zavazadlový prostor
- Menší koncová světla
- Dvoužábrové výdechy klimatizace
Zvláštní pozornost zaslouží: mimořádně povedený design interiéru a palubní desky
FOTO: ALFA ROMEO (4x)