Ve stínu nového Opelu Vectra přišel letos na trh další zajímavý výrobek rüsselheimské automobilky. Jde o Astru Cabrio. Její karoserii navrhlo italské designérské studio Bertone, čímž vzniklo auto dost podobné astře kupé - konzervativní, ale nepostrádající sportovní prvky i ambice. Vzhled auta je dost usedlý, sportovní nádech mu dává pouze klínový profil spodní části karoserie. Se staženou střechou a spuštěnými bočními okny je přesto pohled na stroj vzrušující.
Astra Cabrio je nyní na trhu ve dvou provedeních – se šestnáctiventilovým motorem o objemu 2,2 litru a výkonu 147 koní a druhá se silnějším, přeplňovaným dvoulitrem s výkonem 192 koní. Silnější variantu jsme měli možnost vyzkoušet. Ve standardním vybavení letního modelu je kožené čalounění sportovních sedadel i panelů kabiny, klimatizace, palubní počítač a nechybí dvojice airbagů, elektronický systém jízdní stability, ABS a protiprokluzový systém.
A teď k tomu nejzajímavějšímu - látková střecha na kovové konstrukci se stahuje pouhým stisknutím tlačítka – elektrohydraulika ji za několik sekund složí do prostoru nad kufrem. U slabší verze je nutné manuálně odjistit střešní zámek, u silnější se o vše postará automatika. Nutností u obou je spuštěná elektronika a zatažená ruční brzda – jinak se střecha nehne. Při testu pracovala střecha perfektně, její zámky přesně zapadaly kam měly, okénka se precizně dotahovala až ke střeše. Mohli jsme bez problémů projet také myčkou. Jediný nedostatek při natahování střechy zřejmě spočíval ve skutečnosti, že se její konstrukce sice dost rychle nasunula nad kabinu, ale k rámu předního okna se hned nepřisála. Čekala totiž na zaklapnutí víka úložného prostoru, a mezerou tak na posádku zbytečně několik sekund pršelo.
A co samotná kabina? Předností Astry Cabrio je relativní dostatek místa na zadních sedadlech. Na rozdíl například od Peugeotu 206 cc se tam totiž vejdou dospělí lidé. Astra má také mnohem větší kufr. Jenže Opel je také o více než 300 tisíc korun dražší a nelze zapomínat na fakt, že Peugeot nemá látkovou, ale pevnou skládací střechu.
Maximální rychlost slabší verze Astry je 216 kilometrů v hodině. „Naše“ silnější turbo se vyšplhalo až na 242 kilometrů v hodině. Výrobce udává kombinovanou spotřebu jen o dvě deci vyšší než slabší verze, tedy 8,9 litru na sto kilometru jízdy. My jsme trochu ostřejším tempem jezdili za 10,5 litru. Základní cena 2,2litrového provedení činí 889 900 korun, zatímco silnější model vytáhne z peněženky o sto tisíc korun více.
Opel Astra Cabrio 2.0 Turbo
(testovaná verze)
Motor benzinový čtyřválec
Zdvihový objem 1998 cm3
Nejvyšší výkon 140 kW
Nejvyšší rychlost 242 km/h.
Cena (základ) 989 900 Kč