Menu Zavřít

Ivan Špirakus: Letošní anketa Pojišťovna roku nepřinesla žádná překvapení

22. 5. 2009
Autor: Euro.cz

„Anketa Pojišťovna roku přináší pojišťovnám důležitou zpětnou vazbu od makléřů, kteří s jednotlivými produkty pracují,“ říká Ivan Špirakus, místopředseda Asociace českých pojišťovacích makléřů.

Autor: Profit

Jak hodnotíte úroveň letošního ročníku ankety Pojišťovna roku?

Letošní ročník potvrdil stabilní pozici ankety na českém pojistném trhu. Ve výsledcích se tentokrát neobjevilo žádné překvapení, což je podle mého názoru dané zejména konzervativní a dlouhodobou povahou oboru. Pojišťovna potřebuje pro obchodní úspěch u makléřů především dodržovat dlouhodobě nastavenou koncepci a mít kvalitní a stabilní tým pro spolupráci s makléři. Úspěch se zpravidla dostaví až po několika letech systematické práce.

V loňském ročníku soutěže jste uplatnili nové pojetí hodnocení pojišťoven. Jaké novinky přinesl letošní ročník?

Letos jsme zásadní novinky v systému hodnocení neudělali. Jak jsem zdůraznil výše, jsme konzervativní obor a loňské rozdělení na tři hlavní vítěze také potřebuje trochu historie. Jako novinku snad můžeme prezentovat získání mezinárodní auditorské firmy KPMG jako odborného partnera. Jejich zkušenosti v pojišťovnictví ve světě i na českém trhu budou pro nás do budoucna pomocí při dalším směřování ankety.

bitcoin_skoleni

Jeden ročník ankety skončil, další se pomalu začne připravovat. Jak vidíte budoucnost soutěže, chystáte nějaké další novinky?

Máme před sebou do budoucna velký cíl. Chtěli bychom postupně přetvořit anketu Pojišťovna roku na akci, která by hodnotila celý pojistný trh. Nejen pojišťovny, ale i makléře. Pracovně tomu zatím říkáme Ceny českého pojišťovnictví. Velkou inspirací nám v tom jsou britské „Insurance Awards“, které nám byly také před mnoha lety inspirací pro anketu Pojišťovna roku. Chtěli bychom, aby celé české pojišťovnictví mělo každoroční reprezentativní setkání, které by zdůraznilo význam našeho oboru pro celou ekonomiku a posilovalo jeho prestiž. Věříme, že se nám časem podaří pro tuto myšlenku získat i pojišťovny, vysoké školy a další subjekty působící na trhu.

  • Našli jste v článku chybu?