Nový VW Golf má skvělý podvozek, ale slabší "základní" čtrnáctistovku Fenomenální zjev světové automobilové historie udivuje lacině vyhlížejícími plasty DVACET MILIONŮ KUSŮ! TOLIK UŽ SE NA CELÉM SVĚTĚ PRODALO VOZŮ S NÁZVEM VW GOLF. NA ČESKÝ TRH PŘIŠEL VE SVÉ PÁTÉ GENERACI PŘESNĚ NA DEN SVÝCH "TŘICETIN".
Nový VW Golf má skvělý podvozek, ale slabší „základní“ čtrnáctistovku Fenomenální zjev světové automobilové historie udivuje lacině vyhlížejícími plasty DVACET MILIONŮ KUSŮ! TOLIK UŽ SE NA CELÉM SVĚTĚ PRODALO VOZŮ S NÁZVEM VW GOLF. NA ČESKÝ TRH PŘIŠEL VE SVÉ PÁTÉ GENERACI PŘESNĚ NA DEN SVÝCH „TŘICETIN“. JEHO NEJVĚTŠÍM KLADEM JE PODVOZEK, ZÁPOREM NADBYTEK UMĚLÉ HMOTY. Mezi naprosto prvními měli právě redaktoři Profitu možnost usednout za volant páté generace VW Golfu. Bylo to na den přesně třicet let poté, co z montážní linky sjel historicky první automobil tohoto modelového označení. Golf páté generace přišel na trh několika evropských zemí už koncem loňského roku, tuzemští prodejci ho obdrželi nyní. Exteriér vozu dostal citelně sportovnější a agresivnější výraz. Na přední masce pomáhají hodně tomuto dojmu výrazné světlomety sčirou optikou. Jejich specifikou je integrovaný blinkr posazený blíže středu vozu a spíše široký než vysoký. Poněkud budí dojem amerických vozů. Efekt směrového ukazatele by zanikal, nebýt neopominutelných blikačů zabírajících téměř třetinu krytu bočních zrcátek. Drsnější výraz na přední straně vozu zajišťuje i výrazný tovární znak vyvedený v chromu a zbavený jakýchkoliv doplňků. Boky i záď automobilu jsou podřízeny oblosti, ze které minimálně vystupují kliky dveří. Otevírání zavazadlového prostoru se spojilo s výklopným znakem VW. Celá záď působí - a automobilka na to s potěšením poukazuje - „svalnatým“ dojmem. Interiér bohužel za zevnějškem kulhá. Kabina vozu je zařízena tradičně kvalitně, a to především z hlediska funkčnosti. Proto nepřekvapí ani jednoduchý trojloukoťový volant. Jednoduchá přístrojová deska nese červeně zbarvený minidisplej, ostatní přístroje jsou podsvíceny lehkou modrou. Středová konzola nese především pohodlně široký a přehledný displej smodro-černou grafikou. Pod ním je jednoduché audio a ještě níže ovládání klimatizace. Řadicí páka je sympaticky krátká a nabízí přesný a poměrně lehký chod. Bolestí nového Golfu je „lacinost“ plastů použitých v interiéru. A to skoro všude. Jde bezvýhradně o odstíny šedivé až téměř do černa. Zvlášť kolem displeje rádia a řadicí páky je „obyčejnost“ použitého materiálu zarážející. Motorem v testované verzi byl základní, nejslabší benzinový agregát 1.4. Jeho výkon však nedával mnoho příležitostí prověřit vynikající vlastnosti podvozku nového Golfu. VW pro nový vůz nabízí celkem šest motorů, které na opačném výkonovém konci vrcholí stočtyřicetikoňovým turbodieselem 2.0 TDI se šestistupňovou převodovkou. Zřejmě zlatým středem vprodeji bude moderní benzinový 1.6 FSI s deklarovaným výkonem 85kW. Auta@profit.cz + KLADY
mimořádná technická spolehlivost nadčasový vnější design solidní dílenské zpracování široká nabídka vitálních motorů - ZÁPORY strohé plasty v interiéru vyšší pořizovací cena slabý výkon „základního“ motoru nepříliš skladný zavazadlový prostor Zvláštní pozornost zaslouží skvěle vyladěný, stabilní podvozek TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA
Volkswagen Golf 1.4 Trendline
Obsah motoru 1390 ccm Počet válců 4 Max. výkon 55 kW/5000 ot. Točivý moment 126 Nm/3800 Maximální rychlost 164 km/h Zrychlení z 0 na 100 14,7 s Převodovka 5-manuální Spotřeba ve městě 9,6 l/100 km Spotřeba na dálnici 5,6 l/100 km Spotřeba průměrná 7,0 l/100 km Provozní hmotnost 1154 kg Délka 4204 mm Šířka 1759 mm Výška 1485 mm Zavazadlový prostor 350/1305 dm 3 Objem nádrže 55 l Cena 414 900 Kč
ČÍM VYNIKÁ? Něčím, co by se vzdáleně dalo nazvat jako síla rodu. Dvacet miliónů prodaných vozů se jménem Golf je celosvětovým fenoménem, kterému se blíží jediný model - brouk, patřící také značce VW.Toho se prodalo necelých devatenáct miliónů kusů. Golf V.díky tomu nemusí nijak složitě prokazovat svou technickou úroveň. NA CO TO AUTO JE?**
Veškerý personál pracující na letištní ploše hlavního vzdušného přístavu ve Frankfurtu nad Mohanem v posledních dvou desetiletích nejezdil jiným autem než VW Golf. Golf vždy splňoval nároky na odvezení jednoho až pěti lidí, něco materiálu, a v případě nutnosti i většího nákladu na složených sedadlech. A hlavně: nejdéle sloužící Golf vydržel vykonávat tyhle služby na ranvejích téměř deset let.