EURO light
Český corporate design jako mocný nástroj budování firemní image má dlouhou tradici. Například díky Ladislavu Sutnarovi a dalším tvůrcům, jejichž díla tvořila identitu podniků, někdy až od dob habsburské monarchie. Mezi pozoruhodné výkony současnosti patří například designová paleta společnosti ČEPS.
Společnost spolupracuje s občanskými sdruženími CzechDesign.cz a Design Aliance a s agenturou Kuklik.cz, která je podepsána pod jednotným vizuálním stylem firmy. Prostřednictvím stylizovaných stožárů vedení elektřiny velmi vysokého napětí přímočaře a v působivé zkratce komunikuje činnost společnosti.
Ze stejného principu vychází i tvorba dárkových předmětů. Pilotním projektem bylo vytvoření kolekce stylových šperků – manžetových knoflíků, závěsu na krk a náušnic – vycházejících symbolicky z tvaru izolátorů, které jsou součástí vedení zvláště vysokého napětí. Designéři Zdeněk Vacek a Daniel Pošta pro ně zvolili kombinaci tradičních českých materiálů, porcelánu a stříbra. Jiným příkladem je dárkový multifunkční izolátor – váza, dóza, miska – který podle návrhu designéra Štěpána Kuklíka vyrobila firma Haas & Czjzek, historicky první výrobce porcelánu v Čechách. Ideovou řadu „izolátorů“ uzavírá porcelánová váza Spiral karlovarského návrháře Martina Přibíka.
Snahu o originální formu firemní komunikace ocenila loni porota v soutěži Hvězda 3D reklamy dvěma prvními místy. Multifunkční izolátor se stal nejlepším reklamním předmětem 3. milénia a originální šperky nejlepším manažerským dárkem. Všechny zmíněné dárkové předměty ČEPS nalezly také trvalé místo ve sbírkách Uměleckoprůmyslového muzea v Praze.
Na podzim loňského roku podpořila ČEPS projekt občanského sdružení Design Aliance, který představil veřejnosti vizi, jak by mohly stožáry velmi vysokého napětí vypadat za dvacet třicet let. Pětice designérů z různých oborů nastínila své představy české krajiny s neobvyklými typy stožárů a vyvolala tím zajímavou diskusi mezi odbornou a laickou veřejností.