Menu Zavřít

Jaguar má problémy

27. 12. 2005
Autor: Euro.cz

Automobily

bitcoin_skoleni

Zhýčkanost novinářů nemá obdoby. Jistý prosincový pátek je pozval na půl pátou odpolední nový generální importér značky Jaguar, společnost A.M.T. mobil, k otevření showroomu v centru našeho sličného hlavního města. Na Smíchově se jich sešla hanebně pouze necelá desítka (ne že bych nebyl zhýčkaný, ale z redakce týdeníku EURO to je sotva deset minut chůze), abychom se dozvěděli něco o záměrech společnosti. V jednom měli zástupci automobilky pravdu, i když ji až takto jasně neformulovali: Jaguaru nyní zbyla pouze zvučná značka.
Jaguar má problémy. Prodeje váznou, ztráta se nesnižuje a tím největším problémem je severoamerický trh. Čeští zástupci představili reklamní spot, který obletí svět a má představovat předvoj k nápravě. V centrále automobilky vymysleli (nebo spíš v centrále Fordu, jemuž Jaguar patří), že ideální bude doprovodit „cool“ záběry jaguarů hlasem drsného muže, který s drsným americkým přízvukem konstatuje, co vše je a co může dělat Gorgeous. Abyste to správně pochopili, Jaguar je Gorgeous.
Spot nicméně odhalil rovněž mou vlastní hloupost. Až do onoho pátku jsem měl za to, že synonymem pro značku Jaguar je aristokracie. Že vozy vyráběné touto automobilkou dýchají kultivovaností, a nikoli upoceným plastikem. Že mají potěšit skutečné gentlemany, nikoliv připité floutky cestou na pláž. Údajně se Jaguar v budoucnu hodlá posunout z pozice luxusní značky automobilů mezi luxusní značky obecně a zapadnout mezi Louise Vuittona, Chanel a Tiffanyho. Způsob, jakým to chce provést, mi však příliš Gorgeous nepřipadá.
V Česku se bude Jaguar snažit o totéž. Na tento rok A.M.T. mobil přichystal kromě showroomu na Smíchově otevření prodejního a servisního centra na pražském Černém Mostě za zhruba 60 milionů korun a naplánoval si prodeje 150 jaguarů, trojnásobku letošní tuzemské sklizně ukořistěné převážně bývalým importérem. Hlavním trumfem bude nový sportovní model XK. A ten musí být Gorgeous. Tak nevím. Koupím přítelkyni kabelku od Louise Vuittona, babičce Chanel Allure a sobě Porsche, které je prostě Porsche. Zhýčkanost novinářů zkrátka nemá obdoby.

  • Našli jste v článku chybu?