Přeměna bývalých vojenských areálů na průmyslové a podnikatelské zóny je velmi problematickou věcí, od níž vyspělé země ustupují. ČR by měla národní i evropské dotace směřovat do regenerace nevyužitých městských průmyslových areálů, tak zvaných brownfieldů, kde má výroba tradici.
Opuštěná kasárna jsou většinou na odlehlých místech a neskýtají záruku návratnosti. Řekl to generální ředitel agentury pro podporu zahraničních investic CzechInvest Martin Jahn. „Když zregeneruji plzeňskou Škodovku, tak ji do pár let zaplním perspektivními investory. U kasáren mimo města to je velmi komplikované,“ vysvětlil. Právě obnova velké části nevyužitého 165hektarového areálu Škody Holding je podle Jahna nejpřipravenějším projektem brownfieldu v zemi. Po celé ČR je připraveno deset projektů, ale Škodovka má jednoho konkrétního vlastníka, vyjasněné majetkové vztahy a v Plzni navíc funguje velmi úzká spolupráce mezi krajem a městem. Obnova území začne už v červenci, kdy budce vybrán dodavatel stavebních úprav, areál se začne zaplňovat investory od poloviny roku 2005.