Slyšel jsem, že podle nového znění zákona musím na letáku označit termín, do kdy trvá výprodejová akce. Stačí to označit slovy „do vyprodání zásob“, nebo musím uvést konkrétní datum? majitel elektroobchodu OlomoucPrávní úpravu najdeme v aktuálním znění zákona o regulaci reklamy (č. 40/1995 Sb.
Slyšel jsem, že podle nového znění zákona musím na letáku označit termín, do kdy trvá výprodejová akce. Stačí to označit slovy „do vyprodání zásob“, nebo musím uvést konkrétní datum?
majitel elektroobchodu Olomouc
Právní úpravu najdeme v aktuálním znění zákona o regulaci reklamy (č. 40/1995 Sb.). V loňském roce mimo jiné přibylo ustanovení o reklamě uvádějící takzvanou zvláštní nabídku (§ 2b), do které jsou v praxi řazeny i výprodeje a různé slevové akce. V reklamě uvádějící zvláštní nabídku musí být jednoznačně uvedeno datum, ke kterému nabídka končí. Přestože zákon výslovně nezakazuje použít termín „platí do vyprodání zásob“, ze zákonem uvedeného požadavku na jednoznačnost data vyplývá, že je nutné uvést kalendářní den ukončení akce - tedy například „do 30. ledna“. Jestliže zvláštní nabídka v den uveřejnění reklamy ještě nezačala platit, musí být v reklamě také uvedeno datum začátku období, během něhož zvláštní cena nebo jiné podmínky budou platit. Zakázána je reklama uvádějící zvláštní nabídku zboží v případech, kdy prodávajícímu (jako zpracovateli nebo zadavateli reklamy) je známo, nebo může předpokládat, že není nebo nebude schopen zajistit nabízené zboží v množství, které odpovídá očekávané poptávce. Zadavatel reklamy přitom má brát ohled na rozsah nebo způsob šíření reklamy, povahu zboží či nabízenou cenu. Podle zákona má reklama obsahovat i sdělení, jaké množství zboží bude v rámci zvláštní nabídky v jednotlivých provozovnách nabízeno k prodeji.
Pavel Hrubec mediální poradce