S růstem sponzorských a marketingových výdajů roste zájem fanoušků i odměny pro vítěze turnajů, které se v eSportu pořádají. Ti nejlepší profesionální hráči si hraním svých oblíbených her vydělají miliony dolarů.
Na nedávném mistrovství ve hře Fortnite bylo mezi stovku nejlepších hráčů rozděleno 15 milionů dolarů. Vítěz turnaje si odnesl tři miliony. A první úspěšní gameři se už objevují i v Česku. Hráči legendární střílečky Counter Strike Filipovi Dolenskému je přitom jen 18 let. Už má ale podepsanou profesionální smlouvu.
Jepičí život?
Mezi nejsledovanější celebrity světa, jež strčí do kapsy rockové hvězdy i hollywoodské herce, dnes patří youtubeři. Novodobí zlatokopové a zlatokopky vydělávají díky svým videím, jež sledují či sdílejí statisíce lidí, miliony dolarů ročně. Rekordmanem je švédský mladík, komentující na svém kanále počítačové hry, Felix Kjellberg. Předloni si vydělal v přepočtu přes 300 milionů korun ročně.
A také Česká republika má své internetové podnikatelské hvězdy. Zhruba dvacítka českých youtuberů vydělává přes milion ročně. Připouští to i jeden z nejúspěšnějších - Karel Kovář alias Kovy.
Game boys. Čeští hráči videoher vydělají statisíce korun měsíčně jen tím, že je ostatní sledují na streamu
Jak vydělat statisíce, je-li člověk školou povinný, ví youtuberka Tereza Hodanová. Už ve čtrnácti se dívka, která si říkala Teri Blitzen a svou krátkou kariéru nedávno ukončila, stala českou bloggerkou roku. O tři roky později v rozhovoru pro časopis Forbes prozradila: „Když je youtuber šikovný, stovky tisíc za dva měsíce vydělá. Uživila bych tím bez problémů naši čtyřčlennou rodinu.“
Nechte se vést
V internetovém světě se však aktuálně skloňuje především slovo influencer. Kdo to je? Jednoduše řečeno člověk, který má vliv a je schopen ovlivnit chování dalších lidí na síti. Hvězda na YouTube, Instagramu, blogu.
A jak by měl úspěšný influencer vypadat? Především by ho mělo sledovat co nejvíce lidí. Dále je důležité, zda je „vlivný“ jen v rámci jedné sociální sítě, nebo napříč celým internetem, jak se chová a zda na své fanoušky působí důvěryhodně. I mezi influencery přibývá poslední dobou dolarových milionářů.
Článek vyšel v magazínu Profit.