Zlepšení podpory malého a středního podnikání v České republice je tématem pondělní konference, kterou hostí Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Foto: Profimedia.cz
Více než čtyři desítky podnikatelů, nebo organizací, které je reprezentují, požadují především pokračování reforem spojených s posílením konkurenceschopnosti ekonomiky země. Malí a střední podnikatelé tvoří přes 99 procent všech podniků v Česku.
„Globální krize ukazuje, že musíme urychlit kroky ke zlepšení konkurenceschopnosti našich firem. Tři oblasti považuji za klíčové – umět reagovat na globální poptávku, která přichází mimo trhy EU, stanovit klíčové obory ekonomiky, na které se soustředí zájem privátních investorů, a zásadně zlepšit služby veřejného sektoru,“ říká ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek.
„Strategie konkurenceschopnosti doporučuje vládě přijmout více než čtyřicet opatření, která se osvědčila v zemích, které jsou v globální soutěži úspěšné. Zásadní bude získat důvěru firem. Po dvaceti letech máme velkou šanci nastartovat proces změn, po kterých firmy volají. V evropské politice musíme vytvořit koalici zemí, které v první řadě žádají fungování vnitřního trhu,“ vysvětluje Martin Tlapa, náměstek ministra průmyslu a obchodu.
Malí a střední podnikatelé tvoří v České republice, stejně jako v EU, téměř 99,8 % všech podniků. Naprostá většina z nich, zhruba 95 %, patří do kategorie mikropodniků, tedy firem do deseti zaměstnanců. Malý a střední podnikatelé vytvářejí 62 % všech pracovních míst, podílejí se 55 % na přidané hodnotě a mají zhruba poloviční podíl na celkovém exportu.
Konferenci „Jak zlepšit pozici malých a středních podniků v ČR a EU?“ pořádají spolu s Ministerstvem průmyslu a obchodu organizace CEBRE - Česká podnikatelská reprezentace při EU a Enterprise Europe Network ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR, Konfederací zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR, Svazem průmyslu a dopravy ČR a agenturami CzechTrade a CzechInvest.