Menu Zavřít

Jak reklamovat vyúčtování od operátora? Nejdřív zaplaťte, až pak se braňte, radí ČTÚ

23. 4. 2019
Autor: CC0 via Pixabay

Český telekomunikační úřad upozorňuje, jak se chovat v případě, že spotřebitelé nesouhlasí s výší vyúčtování, které po nich operátoři chtějí. I když je uvedená částka vysoká (ať už kvůli chybě nebo jiným okolnostem), spotřebitelé by ji měli uhradit ve lhůtě splatnosti a bránit se až poté. Nesprávná vyúčtování telekomunikačních firem lze reklamovat u ČTÚ, ale to samo o sobě nemá odkladný účinek.

„Vzhledem k tomu, že neuhrazení vyúčtování ve lhůtě splatnosti může vést k dalšímu navýšení pohledávky o náklady jejího vymáhání a v nejzazším případě až k exekuci peněžité povinnosti, opětovně připomínáme zákonnou úpravu s právy a povinnostmi, které zákazníci v případě nesouhlasu s vyúčtováním mají,“ varuje úřad a dodává: „To platí obecně, a tedy i v případech, kdy je cena vyúčtována zcela zjevně nesprávně a není pochyb o tom, že účastník je v právu.“ O odklad splatnosti musí spotřebitel požádat zvlášť, ale ne vždy musí úřad vyhovět.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).