Menu Zavřít

Jak šlo Česko do světa

2. 4. 2004
Autor: Euro.cz

Ministerstvo pro místní rozvoj vložilo do kampaně 32 milionů korun

Česká republika se konečně rozhodla, že přestane o podpoře cestovního ruchu pouze teoretizovat a vezme svoji propagaci v zahraničí vážně. Svědčí o tom poměrně velkorysé mediální tažení, které vypukne 5. dubna a potrvá do 20. května s cílem zvýšit povědomí o Česku. „Byli jsme jednou z posledních zemí v Evropě, které se podobnou kampaní neprezentovaly,“ řekl týdeníku EURO David Gladiš, šéf vládní agentury pro podporu turistiky CzechTourism (CTM), jež přípravu kampaně zajistila. Celá akce je zaměřena na evropské turisty. „Největší nárůst zájmu turistů o naši zemi přinesl pád železné opony, později následovala stagnace a v povodňovém roce 2002 dokonce pokles příjezdového cestovního ruchu. Věříme, že květnový vstup Česka do unie je podobnou příležitostí pro zvýšení zájmu zahraničních turistů jako rok 1989,“ uvedl Ivo Hartmann, první náměstek ministra z ministerstva pro místní rozvoj (MMR), které je zřizovatelem agentury CzechTourism.

MMF24

Léto v lednu.

Kampaň se chystá na stanicích CNN, BBC, National Geographic, Discovery a Eurosport, které přinesou tři různé verze třicetivteřinových spotů. „Chceme vyvolat dojem klidné a pohodové dovolené v Česku,“ vysvětlil Gladiš. Celkem by se mělo odvysílat téměř 1450 spotů v angličtině, němčině a francouzštině. Samotné natáčení spotů bylo náročné. „Peníze jsme obdrželi loni v prosinci, na natáčení zbyl leden a únor. Přitom se jedná o propagaci letní dovolené. Použili jsme sice řadu archivních záběrů, ale mnohé momenty bylo nutné dotočit. Takže jsme například v Telči odklízeli sníh z celého náměstí,“ vzpomíná Gladyš.
Kromě televizního vysílání si CTM zaplatil i umístění reklamních bannerů na portálech CNN a BBC, kde se návštěvníci těchto internetových stránek mohou zúčastnit soutěže o zájezdy do Česka. Kampaň, připravená agenturou McCann-Erickson, přijde agenturu CTM na 32 milionů korun. Prostředky získala především z rezerv MMR.

Pokračování ještě letos?

„Kampaň by neměla být jednorázová, pokud se první vlna osvědčí, určitě dokážeme přesvědčit MMR i vládu o jejím opakování,“ říká Gladiš. „Potvrdí-li výsledky měření účinnost této formy propagace, chceme v ní určitě pokračovat. Dokážu si v horizontu několika dalších let představit dvouměsíční kampaně dvakrát až třikrát do roka,“ souhlasí s Gladišem i Hartmann, který nevylučuje další vlnu spotů v evropských médiích již letos na podzim. .
„Další vlna by měla být již více zaměřena na jednotlivé evropské země. V Německu by to místo BBC bylo třeba RTL,“ přibližuje strategii Gladiš s tím, že televizní kampaně jsou jen jedním z prvků propagace Česka v zahraničí. Loni CTM přivezl do republiky tři stovky cizích novinářů včetně televizních a rozhlasových štábů, výsledkem bylo přes 1400 větších článků a reportáží v zahraničních médiích. Kromě toho CTM loni spustil internetovou stránku ve čtrnácti jazykových verzích a nyní uvažuje o předplacení lepší pozice v národních i mezinárodních internetových vyhledávačích.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).