ODSTRAŠUJÍCÍ PŘÍKLADYExistuje mnoho způsobů jak dokonale znechutit zaměstnance podniku a zadusit jeho motivaci. Stačí, když majitel nebo manažer interpretuje jinak vlastní a pracovníkovo chování. Odborník na personalistiku Jan Urban sestavil přehled několika častých odstrašujících příkladů.
ODSTRAŠUJÍCÍ PŘÍKLADY Existuje mnoho způsobů jak dokonale znechutit zaměstnance podniku a zadusit jeho motivaci. Stačí, když majitel nebo manažer interpretuje jinak vlastní a pracovníkovo chování. Odborník na personalistiku Jan Urban sestavil přehled několika častých odstrašujících příkladů.
Nedodrží-li zaměstnanec termín, je pomalý. Nedodrží-li termín nadřízený, je důkladný.
Nestačí-li zaměstnanec na svou práci, je líný. Nestačí-li na ni nadřízený, je příliš zaneprázdněný.
Udělá-li zaměstnanec chybu, je hlupák.
Dopustí-li se chyby nadřízený, ukazuje, že mýlit se je lidské.
Provede-li zaměstnanec něco, o co nebyl požádán, překročí pravomoci.
Provede-li totéž nadřízený, je iniciativní.
Trvá-li zaměstnanec na svém, je tvrdohlavý.
Trvá-li na svém nadřízený, zastává pevné stanovisko.
Dopustí-li se zaměstnanec prohřešku proti etiketě, je nezdvořilý. Zachová-li se podobně nadřízený, je originální.
Není-li zaměstnanec na svém místě, nevěnuje se práci.
Není-li na svém místě nadřízený, vzdálil se v pracovní záležitosti.
Požádá-li zaměstnanec o den zdravotního volna, je stále nemocný.
Požádá-li o totéž nadřízený, je velmi nemocen.
Požádá-li zaměstnanec na jeden den o dovolenou, hledá si novou práci.
Požádá-li však o jednodenní dovolenou nadřízený, je to z důvodů jeho přepracování.