Levý a ještě levější Stranické sjezdy a stranické problémy nejsou právě tím, co nás zajímá nejvíc. Pokud nemají dopad na ekonomiku... Oslabený Špidla má teď nůž na krku: buď prosadíš více stranického programu proti vůli lidovců a zejména unionistů, nebo příště jdeš, znělo kongresovým centrem.
Levý a ještě levější
Stranické sjezdy a stranické problémy nejsou právě tím, co nás zajímá nejvíc. Pokud nemají dopad na ekonomiku… Oslabený Špidla má teď nůž na krku: buď prosadíš více stranického programu proti vůli lidovců a zejména unionistů, nebo příště jdeš, znělo kongresovým centrem. Tím je přímo ohrožena reforma vládních výdajů, šetřit se nebude, spíš ještě více utrácet. Přitom už dnes pravicová US-DEU téměř ani nedutá. Kam ještě má ustoupit, aby byli ultrasocialisté v ČSSD uspokojeni? Pravda, hned po sjezdu našel Špidla dost síly pro vypovězení předražené stavby dálnice D 47 a ke sražení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Alespoň někde se tak snad (!) předejde miliardovým škodám. Celkově se připravme na horší časy. Špidla, sám ortodoxní socialista, je pod kuratelou ještě tvrdší stranické levice.
Dálnice do pekel
Slogan ze slavného hitu skupiny AC/DC „Highway to Hell“ se k dálnici do Ostravy docela hodí. Peklem se tu rozumí beznaděj, která padne na každého, kdo umí jen trochu počítat. První obětí je severní Morava. Zemanova vláda se sice oháněla ekonomickými zájmy regionu, leč parametry zakázky zadané bez výběrového řízení spíše vypovídají o tom, že hájila ty své. A jak máme věřit, že dnešní kabinet se rozhodne lépe, když řada ministrů, včetně samotného Špidly, seděla už v tom minulém? Dosavadní tanečky kolem „pekelné dálnice“ nám připomněly slova, která lze v kuloárech zaslechnout od zahraničních investorů: V Česku nejde jen o to, že musíte uplácet - navíc ani nevíte koho. Vždy se mohou objevit další ruce, do nichž je třeba znovu nasypat. Jinak se rozlučte i se zakázkou domluvenou takříkajíc „na beton“. Ale třeba se mýlíme, na rozdíl od Zemana má Špidla přeci jen pověst slušného člověka.