O tom, že u nás "díky" agresivní a neodpovědné jízdě umírá na silnicích mnohem více lidí, než je ve vyspělé Evropě zvykem, vědí statistiky a média již léta. Dlouhá léta to ministerstvo dopravy zjevně nevzrušovalo, pravděpodobně mělo na práci jiné, důležitější záležitosti - třeba sjednávání výhodných kontraktů na výstavbu dálnic.
Prozření na ministerstvu
Nyní konečně ministerští úředníci prozřeli a seznali, že je třeba činu. Radši pozdě než nikdy, říká se. Rychlost by ale na ministerstvu mohli trochu zvýšit. Na rozdíl od řidičů.
Probuzená ministryně
Paní ministryně zdravotnictví se probudila a slavnostně přišla s nápadem starým deset let. Každý, kdo s ním přišel, byl ovšem odvolán z funkce nebo umlčen. Že je v lékařských čekárnách poněkud přeplněno, že jsou pacienti posíláni opakovaně na zbytečná vyšetření a že si pacientů lékaři neváží, snad vidí každý. Deset let se ví, že je s tím třeba něco dělat. Jsme rádi, že se paní ministryně probudila alespoň teď, na druhou stranu jsme skeptičtí, že právě ona uspěje - peklo bude mít už ve vlastní straně.
Obchodujme s Němci
Českým vztahům s Německem se vždy daří nejlépe v dobách, kdy jsou založeny na byznysu. Platilo to ve středověku stejně jako ve třetím tisíciletí - na obchodu vydělávají obě strany. Jistěže i pro kapitál platí, že německé firmy rozměrem obvykle předčí ty české. Vtip je ovšem v tom, že podnikání v menším měřítku se nevylučuje s individuálním úspěchem. Zato nacionální poměřování vede jen ke komplexům a třenicím. Pošleme proto k šípku všechny politiky, kteří se ve vztahu k Němcům ohánějí „českými národními zájmy“.