Menu Zavřít

Jak uspět na evropském trhu? MPO radí podnikatelům na seminářích

24. 1. 2019
Autor: MPO

Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s partnery uspořádalo 15. ledna první z cyklu seminářů nazvaný „Vnitřní trh EU z pohledu malých a středních podniků.“ Jeho cílem bylo poskytnout praktické rady a informace podnikatelům, kteří podnikají na vnitřním trhu EU, zejména v německy mluvících zemích.

V úvodu semináře byla irským velvyslancem Charlesem Sheehanem představena studie „Utváření unijního obchodu se službami,“ která popisuje dosud ne zcela využitý potenciál vnitřního trhu se službami. Náměstek ministryně průmyslu a obchodu Vladimír Bärtl ve svém projevu zdůraznil nezpochybnitelný přínos vnitřního trhu a nutnost jeho dalšího prohlubování. Dále pak účastníky seznámil s činností služeb SOLVIT, Jednotných kontaktních míst a Kontaktního místa pro výrobky (ProCop), které bezplatně poskytuje MPO.

Na semináři vystoupili rovněž zástupci podnikatelského sektoru, kteří sdělili své praktické zkušenosti ohledně podnikání na vnitřním trhu EU. Další zástupci MPO Martin Bednář a Jan Poruba představili rizika a příležitosti při poskytování služeb v německy mluvících zemích a přiblížili novou legislativu EU na vnitřním trhu. Zajímavé poznatky přinesl také blok vysílání pracovníků prezentovaný Miroslavem Fuchsem z Ministerstva práce a sociálních věcí a Jitkou Ryšavou z EEN a příspěvek viceprezidentky Hospodářské komory Ireny Bartoňové Pálkové o možnostech financování pro malé a střední podniky.

EBF24

Záznam semináře je dostupný na facebookovém profilu MPO či webových stránkách České noviny. Další semináře k vnitřnímu trhu EU se plánují, letos se uskuteční v Ostravě, Brně a dalších krajských městech.

MPO uspořádalo seminář Vnitřní trh EU z pohledu malých a středních podniků

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).