Po úspěšném zavedení modelu Primera chystá japonský Nissan velkou ofenzívu také v segmentu malých vozů. Letošní Paříž shlédla představení sériové verze nové Micry, která vypadá téměř identicky jako koncept představený před rokem na výstavě ve Franfurtu. Nutno dodat, že nová Micra patřila v Paříži k největším magnetům.
Hlavním důvodem byla zřejmě skutečnost, že se opravdu povedla. V souladu se záměrem automobilky udělat z Micry svůj nejprodávanější model v Evropě vzniklo velmi osobité auto. Zejména po stránce designu od předchozí generace dosti odlišný vůz má Nissanu pomoci získat zpět prestiž a pozice na evropském trhu. Zajímavý a mladý design, bezpečně působící karoserie, čiré elipsovité světlomety s integrovanými směrovými světly v horní části, to jsou základní rysy nového modelu. Zvenčí kompaktně vyhlížející vůz doznal drobných rozměrových změn. Rozvor Micry narostl o 72 mm a zejména cestující vzadu mají více místa. Využít mohou i podélného posuvu zadních sedadel. Za příplatek jsou k dostání příjemné doplňky jako třeba automaticky ovládané stěrače s dešťovým senzorem nebo samočinná klimatizace. Zajímavostí nové Micry je takzvaný inteligentní klíč, který má podobné funkce jako například u Renaultu Laguna nebo Vel Satis. Navíc není nutné nikam kartu zasunovat. Stačí ji mít například v peněžence. Nová Micra vás totiž pozná na dálku a odemkne zámky sama. Stejně to funguje i při startování. Stačí sednout, zmáčknout tlačítko startéru a jet. Vozy se budou dodávat se zážehovými motory 1.0 l/ 48 kW, 1,2 l/48 nebo 59kW a 1,4 l/65 kW. Přeplňované vznětové motory 1,5 l převzal Nissan opět od Renaultu. K dispozici bude výběr ze dvou výkonových nastavení motoru 48 a 60 kW. Nová Micra přijde na evropský a potažmo na český trh už na počátku roku 2003.
Zejména po stránce designu má nová Micra navrch.
FOTO: ARCHIV