Menu Zavřít

Jak vypadá úspěšný veletrh?

4. 4. 2005
Autor: Euro.cz

Anketa "Jsou dvě slova začínající na písmeno e, a sice empirie a euforie. Z vlastní zkušenosti vím, že při hodnocení veletrhů je není dobré zaměňovat, i když někdy konkrétní názor vystavovatele nebo návštěvníka k jisté euforii může vést.

Anketa „Jsou dvě slova začínající na písmeno e, a sice empirie a euforie. Z vlastní zkušenosti vím, že při hodnocení veletrhů je není dobré zaměňovat, i když někdy konkrétní názor vystavovatele nebo návštěvníka k jisté euforii může vést. Jsem ale spíše pragmatik, a proto empirii z jakékoliv naší akce raději důkladně prověřuji, ať už na základě ekonomických výsledků, výzkumu názorů návštěvníků a vystavovatelů nebo hodnocení manažerského týmu.“ Jaroslav Čepek ředitel společnosti Incheba Praha „Naprostou samozřejmostí je perfektní organizace v průběhu akce a profesionální servis pro vystavovatele, návštěvníky, ale i zástupce tisku. Věřím, že právě přístup našich zaměstnanců k jednotlivým klientům, na který klademe prvořadý důraz, je naší konkurenční předností. Úspěšný veletrh nedělají pouze obsazené metry čtvereční, počty a kvalita exponátů, spokojení vystavovatelé a návštěvníci. Důležitou roli hrají i doprovodné programy, ať již pro odborníky nebo pro nejširší veřejnost.“ Miloslava Veselá generální ředitelka ABF

„Úspěšný je především takový veletrh, který dopadne dle očekávání stanovených cílů, anebo je předčí. Tato odpověď však uspokojuje pouze manažersko-ekonomickou stránku mojí osoby. Po pravdě a osobněji: Za úspěšný považuji takový veletrh, který předčí očekávání vystavovatelů a návštěvníků. Takový veletrh, že o něm napíší pozitivní zprávy i novináři.“

Aleš Pohl náměstek generálního ředitele společnosti Veletrhy Brno

„Co je úspěšná výstava či veletrh? Je to akce, která přinese vystavovateli uzavření kontraktů, setkání s potenciálními zákazníky, možnost srovnání s konkurenčními firmami, posílení firemní image. Návštěvníkovi uzavřený obchod, možnost srovnání konkurenčních nabídek, informaci o novinkách v daném oboru, aktuální odborné informace, zábavu. Organizátorovi zisk, pozitivní ohlasy vystavovatelů i návštěvníků.“

Marcela Payerová ředitelka Výstaviště České Budějovice „Výstavní titul je tak úspěšný, jaká je úspěšnost vystavujících firem. Aby to nevyznělo jako prázdná fráze, uvedu příklad. V roce 2002 jsme na výstavišti Černá louka v Ostravě otevírali nový výstavní pavilon. Při slavnostním otevření jsme chtěli provést akci, která by vystihovala podstatu našeho regionu, a proto jsme přišli s Průmyslovým veletrhem. Vystavovatelům jsme od začátku říkali, ať nepočítají s komerčním efektem, že jde pouze o prezentaci, o možnost „být při tom, když se píšou dějiny ostravského výstavnictví“. A firmy to pojaly opravdu velkolepě -stometrové patrové expozice firem jako Třinecké železárny, Nová huť nebo Vítkovice opravdu vypovídaly o jejich dominantním významu pro region. Dnes, kdy připravujeme třetí pokračování této akce, ještě stále těžíme z neobvyklého úspěchu zahajovacího ročníku.“ Tomáš Výtisk náměstek ředitele společnosti Ostravské výstavy

bitcoin_skoleni

„Úspěšný veletrh či výstava je takový projekt, který překoná počáteční problémy a zakotví pevně ve veletržních kalendářích. To není jednoduchý proces, což mohou potvrdit jak organizátoři, vystavovatelé, tak odborní garanti a další zainteresované subjekty. Úspěch projektu je nutno hodnotit z několika pohledů. Z pohledu vystavovatele - zda mu organizační tým dokázal zajistit dostatečný počet relevantních návštěvníků. Z pohledu návštěvníka či partnera - zda jsme ho nevylákali k návštěvě akce, kde se krčí dvacet či třicet vystavujících firem. Z pohledu organizátora - kde ke spokojenosti patří spokojenost vystavovatelů a návštěvníků, a tím se dostavuje i ekonomický efekt.“

František Kočí ředitel agentury Progres Partners Advertising

  • Našli jste v článku chybu?