Vůz s automaticky přiřazovaným zadním náhonem vyniká stabilitou a bezpečnostíZATÍMCO DO ŽENEVSKÉHO PŘEDSTAVENÍ NOVÉ ŠKODY OCTAVIE ZBÝVAJÍ UŽ ANI NE DVA MĚSÍCE, ŠŇŮRA DNÍ SNĚHOVÝCH KALAMIT DALA ZNOVU VYNIKNOUT TĚM, KTEŘÍ I DNES KUPUJÍ OCTAVII 4X4.
Ještě se neví, ale 4×4 je také dobrá!
Vůz s automaticky přiřazovaným zadním náhonem vyniká stabilitou a bezpečností
ZATÍMCO DO ŽENEVSKÉHO PŘEDSTAVENÍ NOVÉ ŠKODY OCTAVIE ZBÝVAJÍ UŽ ANI NE DVA MĚSÍCE, ŠŇŮRA DNÍ SNĚHOVÝCH KALAMIT DALA ZNOVU VYNIKNOUT TĚM, KTEŘÍ I DNES KUPUJÍ OCTAVII 4×4. BYLI TOTIŽ NA KLUZKÝCH CESTÁCH PODSTATNĚ JISTĚJŠÍ.
Automobiloví paparazzi už sice přinesli „zaručené“ fotografie přicházející nové generace Octavie. Čeká se od ní hodně už proto, že bude mimo jiné stát na podvozku prakticky totožném s pátou generací VW Golf nebo Audi A3. Bylo by ale velmi krátkozraké zcela zavrhnout současnou mladoboleslavskou produkci. Vyniká v ní například Octavia 1.8 Turbo s výkonem 110 kW a náhonem na obě nápravy. Rozdíl oproti ostatním vozům Octavia je jedině v automatickém přiřazování náhonu zadní nápravy a kvůli odlišnému zavěšení zadních kol i v mírně zmenšeném zavazadlovém prostoru. Tato výtka je ale spíše jen symbolická, protože zvláště při sklopení zadní řady sedadel pojme i hatchback stále mimořádnou porci nákladu. Zapnutí náhonu na všechna kola se děje nezávisle na vůli řidiče. Není zde totiž spínač nebo páčka, která by podobně jako řidiči klasického terénního vozu umožňovala přiřadit náhon 4×4 natrvalo. Velmi jednoduše a výstižně tuto technickou finesu popisuje internetový server autorevue.cz: „Octavia k pohonu všech kol využívá takzvanou mezinápravovou spojku. Základem tohoto systému je lamelová spojka pohybující se v olejové lázni. Jednotlivé lamely jsou pak axiálně přitlačovány k sobě. V závislosti na velikosti tlaku se mění přenášený točivý moment, a tak je možné regulovat přenos točivého momentu na zadní nápravu. Systém spíná automaticky v závislosti na podmínkách jízdy bez nutnosti manuálního ovládání. Elektrohydraulicky ovládaná viskózní spojka přenese výkon na zadní kola až ve chvíli, kdy již přední kola chvíli prokluzují.“ Pro běžného šoféra to znamená jízdu s vědomím, že jeho Octavia nejenom že bude mít lepší průchodnost například v těžce zasněženém stoupání - samozřejmě s dobrými zimními pneumatikami - ale navíc se může cítit i bezpečně. Systém přiřazování náhonu zadní nápravy totiž velmi pozorně spolupracuje i s elektronickým stabilizačním systémem ESP. Proto i rychlejší nájezd do kluzké zatáčky nemusí automaticky znamenat pád vozu ve smyku do příkopu. Elektronický mozek převezme na moment řízení a přibržďováním některých kol a přidáváním náhonu 4×4 vyvede vůz z limitní situace.
NA CO TO AUTO JE? Škoda Octavia je ideálním referentským automobilem. O tom se přesvědčily už stovky firem. Největší výhoda Octavie s náhonem na všechna kola je v rostoucí stabilitě jízdy v podmínkách kluzkého povrchu cest. Proto tento vůz zvolí management společnosti, jejíž lidé hodně kilometrů najezdí v zimních podmínkách. Investovat o pár desítek tisíc víc do auta je lepší než shánění náhrady za zraněného pracovníka. ČÍM VYNIKÁ?
Koncem října 2003 skončila příležitost koupit Octavii s odpočtem DPH. Tím tuzemská automobilka přišla o velmi podstatnou výhodu na trhu. Octavia se navíc drží na čelních místech žebříčku nejkradenějších automobilů v ČR. I to jsou momenty, ve kterých nejoblíbenější tuzemský vůz nižší střední kategorie bohužel vyniká.
TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA Škoda Octavia 1.8 Turbo Ambiente Obsah motoru 1781 ccm Počet válců 4 Max. výkon 110 kW Točivý moment 210 Nm Maximální rychlost 219 km/h Zrychlení z 0 na 100 8,4 s Převodovka 5-manuální Spotřeba ve městě 10,7 l/100 km Spotřeba na dálnici 6,2 l/100 km Spotřeba průměrná 7,9 l/100 km Provozní hmotnost 1260 kg Délka 4507 mm Šířka 1985 mm Výška 1431 mm Zavazadlový prostor 528/1328 dm 3 Objem nádrže 65 l Cena 605 000 Kč + KLADY * vysoká bezpečnost * velmi stabilní jízda * dostupná cena * ve variantách combi i hatchback - ZÁPORY**
* vůz před generační obměnou
* zmenšený zavazadlový prostor
* spínání 4×4 jen automatické
* vyšší spotřeba benzinového agregátu