Vůdčí postavení v České republice si podobně jako jinde ve světě udržuje finská Nokia. „Náš podíl na zdejším trhu se pohybuje dokonce nad úrovní mezinárodního průměru 30 procent, říká marketingový ředitel české pobočky Petr Hošek. „Objem prodeje v jednotlivých státech nezveřejňujeme, dodává. Podle informací týdeníku EURO od zdroje blízkého firmě prodala loni Nokia v České republice přibližně 950 tisíc kusů mobilních telefonů. Z druhé pozice ji následuje s citelným odstupem Alcatel, který si za stejných dvanáct měsíců hodně polepšil díky atraktivní cenové strategii. „V roce 2000 jsme prodali 570 tisíc našich přístrojů, uvádí marketingový manažer divize mobilních telefonů Alcatel Czech Petr Váverka.
Třetí nejoblíbenější značkou u českých a moravských zákazníků je Siemens s 440 tisíci telefony. Vyplývá to z dat, která týdeníku EURO poskytl obchodní manažer divize mobilních telefonů německého koncernu v ČR Karel Čáp. „V minulém roce činil náš obrat měřený počtem prodaných kusů mobilních telefonů téměř 350 tisíc, sdělil našemu týdeníku šéf mobilní divize Ericssonu v ČR Michal Lojek. „Koncový zákazník nepozná, že se naše telefony budou vyrábět u singapurské společnosti Flextronics. Z pohledu našich zákazníků a odběratelů se nic nezmění,“ říká.