Kvalifikace na slavnou čtyřiadvacetihodinovku potvrdila velké potíže nových speciálů Vantage AMR automobilky Aston Martin.
Přípravy na vytrvalostní závod se na okruhu La Sarthe uzavřely čtvrteční půlnocí, kdy skončila poslední, třetí, kvalifikace. Pozici lídra potvrdil hybridní prototyp LMP1 továrny Toyota s číslem 8, v němž se střídají Fernando Alonso, Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima. Do závodu odstartuje monopost z prvního místa.
I když kvalifikační vítězství vozu Toyota není tak slavné jako loni, kdy pilot Kamui Kobayashi zajel rekordní čas, i letos nadělily japonské prototypy konkurenci ve své třídě i ve slabší LMP2 několikavteřinové „políčky“.
Speciály 911 RSR z automobilky Porsche zase potvrdily nadvládu v kategoriích GTE Pro i Am. Naopak vůbec se nedařilo továrně Aston Martin. Její nové vozy Vantage AMR se ze skupiny GTE Pro propadly až mezi „amatérské“ týmy v GTE Am.
Dnes, v pátek, se dění přesouvá přímo do města Le Mans. Tam proběhne tradiční „maršparáda“ jezdců v ulicích. V sobotu v devět ráno je v plánu už jen warm-up a ve tři odpoledne pak start.
Dále čtěte: