Češi nakupují auta téměř stejně jako před koronavirou krizí. Alespoň to vyplývá ze
statistik Sdružení dovozců automobilů. Po katastrofálních dubnových výsledcích, kdy
prodeje spadly na polovinu normálu, jsou letní měsíce červen a červenec zatím letos
nejlepší. V červnu se zaregistrovalo 20 771 nových aut, v červenci 19 770. To
je lepší výsledek než letos v lednu nebo únoru, kdy ještě žádná krizová
opatření český trh nesužovala.
Při srovnání července 2020 s loňským prázdninovým měsícem jde o pokles 9,38 procenta. Sedmý měsíc roku 2019 se totiž zaregistrovalo 21 816 aut. Na druhou stranu je aktuální měsíční výsledek lepší než leden, únor, září, prosinec a na podobné úrovni jako říjen 2019. V případě loňského roku by se tedy zařadil někam lehce pod průměr.
Kvůli slabému březnu, dubnu a květnu je ale rok 2020 stále
výrazně za loňským a zřejmě už nemá šanci jej překonat. S 114 799 prodanými
vozy za sedm měsíců jde o meziroční propad o 23,6 procenta osobních automobilů.
Nicméně v porovnání s lehkými užitkovými vozy jsou na tom dobře, ty zaznamenaly
propad 26,4 procenta, nákladní vozy dokonce o 41 procent.
Velmi zajímavá je situace u motocyklů.
Červen 2020 byl pro tuto kategorii s 3 207 registrovanými kusy nejlepší za
posledních 12 let. Červenec 2020 se pak rovná loňskému červenci. Prodeje
motocyklů jsou na tom nyní lépe než loni. Za tím může stát fakt, že Češi letos
nevyjíždí tolik do zahraničí a hledají jiné druhy zábavy.
A jak jsou na tom po sedmi měsících automobilky. Českému trhu s více než 38procentním podílem vládne Škoda, tradičně následují Hyundai (8,16 procenta), Volkswagen (7,8 procenta) a Dacia (5,1 procenta). Velmi se daří i páté Toyotě, která se umístila před Peugeotem. Mezi desítkou nejúspěšnějších značek se už delší čas drží Mercedes-Benz. Nyní se mu podařilo dostat už na osmé místo, když předběhl Renault i Ford.
Článek vyšel na webu Autobible.cz