„Úvěrový byznys není jen o tom, kolik peněz rozpůjčujete, ale hlavně o tom, kolik se vám vrátí zpátky,“ říká Jan Sadil, generální ředitel Hypoteční banky a Bankéř roku 2014.
Chápu ho především jako ocenění pro celou banku. Nezáleží na tom, že je na ceně napsané Bankéř roku a jméno Sadil. Když mi Pavel Kysilka [generální ředitel a předseda představenstva České spořitelny, pozn. red.] cenu předával, řekl mi, že i on hlasoval pro mě, protože si cenu zasloužím. To pro mě znamenalo hodně – konkrétní uznání a ocenění práce nejen mojí, ale nás všech.
Vloni jste se stal Bankéřem roku, co pro vás ocenění znamená?
Vaše banka byla oceněna také v kategorii Hypotéka roku. Pomohlo vám, že se zaměřujete pouze na hypotéky? Dává vám specializace náskok před konkurencí?
Výhry v soutěžích nebo anketách jsou cenné, neberu je ale jako zásadní kritérium kvality. Mnohem důležitější pro mě je spokojený klient a to, že na českém trhu poskytujeme nejvíc hypoték ze všech bankovních domů. To už se dá pokládat za ocenění dobře odvedené práce. Pokud bychom svou práci dobře nedělali, klienti by nám ani našim produktům nevěřili.
Dokážete popsat, v čem jste dobří? Co k vám klienty táhne?
Hypotéka je pořád jen hypotéka. Úvěry a jejich cena se v nabídce českých bank liší jen velmi málo, zásadní rozdíl mezi bankami ale pořád vidím v procesu sjednání hypotéky. A právě tady jsme opravdu silní. Nezatěžujeme klienty zbytečným papírováním, jsme transparentní, předvídatelní a rychlí. Pokud je složka s žádostí o hypotéku kompletní, vše vyřídíme během několika dní. Určitě ale nejde jen o rychlost. U hypoték není potřeba soutěžit s časem, protože klienti ve většině případů nepotřebují hypotéku do druhého dne.
Zaměřujete se také na on-line sjednávání. Kam až mě po internetu pustíte? Můžu si bez návštěvy pobočky sjednat celou hypotéku?
Jsme schopní vyřídit on-line všechno až do finálního podpisu. Tady nás zatím brzdí technologie, jako například malé rozšíření biometrických podpisů, i když do budoucna počítáme i s využitím této technologie.
Kolik hypoték dnes tímto způsobem sjednáváte?
V současné době jde o jednotky procent, ale čísla se zvyšují. Myslím, že výhledově půjde o oblast, jejíž význam pro nás bude daleko vyšší.
A co další distribuční kanály – pobočková síť, ČSOB a finančněporadenské společnosti? Nebojují spolu?
Myslím, že ne. Spíš se doplňují. Kdybychom spoléhali pouze na naše kamenné pobočky, nikdy nebudeme tak velcí. Proto je pro nás zásadní spolupráce s externími partnery. Bez nich bychom mohli jen těžko konkurovat velkým bankám. Víc než tři čtvrtiny naší produkce přichází přes finančněporadenské společnosti.
Pokračování rozhovoru čtěte na webu Peníze.cz
Čtěte také:
Hypotéky jsou rekordně levné. Lidé si půjčují více