Menu Zavřít

Jan Sedlák: Propojení silné trojky

3. 8. 2012
Autor: čtk

Média na základě „zdrojů obeznámených se situací“ tak dlouho spekulovala o tom, že Facebook chystá společně s partnery vlastní mobilní telefon, až se to pomalu začalo stávat pravdou. Tvrzení navenek dávalo čím dál větší smysl i díky tomu, že největší sociální síť světa velice problematicky hledá cesty, jak zpeněžit masu mobilních uživatelů, ze kterých ještě před svým vstupem na burzu neměla ani dolar. Vlastní mobilní platforma by ji z toho měla vykoupit.

Diskuze utnul až sám šéf Facebooku Mark Zuckerberg, který při konferenčním hovoru s analytiky a novináři k posledním finančním výsledkům řekl, že by tvorba telefonu „nedávala vůbec žádný smysl“. A pak se objevila nová informace, a sice že Apple měl vyjednávat o odkupu určitého podílu v Twitteru, který ve světě „západních“ sociálních sítí hned po Facebooku představuje nejžhavější zboží.

Jako by se zmiňovaná silná trojice musela za každou cenu majetkově slučovat, a kdovíco ještě. Faktem je, že všechny tři subjekty samy o sobě fungují soběstačně a stále více se propojují po stránce funkcí. V nové verzi klasického i mobilního operačního systému od Applu je nativní spojení s Facebookem i Twitterem, takže uživatelé mohou k těmto sítím přistupovat velice pohodlně jak ze svých iPhonů a iPadů, tak MacBooků a iMaců. Facebook i Twitter jsou na mobilech a Apple má zase přístup k jejich funkcím.


Čtěte také:

Akcie Facebooku se po zveřejnění výsledků rekordně propadly

Google vyfoukl Facebooku firmu Wildfire

83 milionů účtů na Facebooku je falešných

bitcoin_skoleni


Každý má to, co uživatelé vyžadují – obě sociální sítě jsou propojené s jejich chytrými hračkami a Apple zase má chytré hračky s napojením na sociální sítě. Zuckerberg ostatně dodal, že pro Facebook je v rámci zařízení nejdůležitější „prorůst“ skrze většinu platforem, a ne budovat svoji vlastní. A také sociální dvojku už tolik nepálí, jak na dříve nezpeněžitelných přístrojích vydělají.

Twitter se chlubí tím, že bude více než polovina jeho příjmů z mobilů. Facebook při kvartálních výsledcích oznámil, že z nedávno zavedených sponzorovaných odkazů vydělává milion dolarů denně, přičemž rovná polovina je právě z přenosných placek.

  • Našli jste v článku chybu?