Společnost Student Agency podnikatele Radima Jančury plánuje rozšířit svou činnost o prodej pobytových zájezdů. Jančura chce v tomto segmentu dosáhnout v příštím roce obratu kolem tří miliard korun a obsadit třetinu trhu.
Radim Jančura
Autor: Jakub Stadler
Prodejce levných letenek a provozovatel autobusových linek chce konkurovat především cenou. Kampaň k zahájení prodeje zájezdů spustí začátkem května. „V první fázi přijmeme 50 lidí. Příští rok pak zhruba dalších 200,“ uvedl Jančura. Student Agency chce na webovém portálu nabízet především zájezdy českých a německých cestovních kanceláří.
Konkurence a odborníci však považují Jančurovy plány za nereálné. Podle mluvčího Asociace cestovních kanceláří Tomio Okamury by musel získat prakticky celý internetový prodej v zemi. Například současný tuzemský lídr mezi agenturami, které prodávají zájezdy cestovních kanceláří, společnost Invia, vykazuje tržby kolem 1,5 miliardy korun.
Student Agency v loňském roce utržila zhruba čtyři miliardy korun, z nichž 2,5 miliardy činil prodej letenek a provoz autobusových spojů po ČR a do zahraničí asi miliardu korun. Zbylou půlmiliardu tvořilo zajišťování jazykových kurzů a pracovních pobytů.