Na autobusovém dopravním trhu začíná přituhovat. Zelený dravec, platforma FlixBus, jedná o převzetí francouzské skupiny Transdev, která je v Česku známá autobusovou značkou Eurolines. Zvýší se tak konkurence žlutým spojům RegioJet Radima Jančury. Brněnský podnikatel zase jedná s francouzskou společností BlaBlaBus o partnerství při jejím vstupu do Česka.
Eurolines aktuálně působí ve Francii, Nizozemsku, Belgii, Španělsku a také v České republice. Nabízí autobusová spojení do 25 zemí. „Díky tomuto propojení by FlixBus mohl nabídnout ještě komplexnější a rozmanitější služby, a tím získat ještě více cestujících. Chceme být první volbou pro cestující v celé Evropě,“ uvedl zakladatel a šéf FlixBusu Jochen Engert.
FlixBus chtěl kdysi převzít i autobusové podnikání Radima Jančury, ten ovšem navržený model spolupráce odmítl a stěžuje si na údajně podstřelené ceny konkurenčního dopravce. Zatímco myšlenka FlixBusu byla taková, že by RegioJet utlumil vlastní značku a přebarvil autobusy nazeleno, spolupráce s BlaBlaBusem má mít základ ve vykrývání dostupných kapacit v autobusech.
Jančura na nástup konkurence reaguje mimo jiné tím, že přidává nové linky, například noční spoj z Berlína přes Drážďany, Prahu a Brno do Vídně, a navyšuje počet J spojů mezi Prahou a Berlínem.
FlixBusu měl podle firmy jen minimální dopad na úbytek počtu jejích cestujících.
Nový možný partner BlaBlaBus vznikl na základě platformy na spolujízdu v autech BlaBlaCar. Firma se k autobusové dopravě dostala tak, že koupila od francouzských státních železnic jejich autobusovou divizi.