Menu Zavřít

Jančura silničářem

22. 6. 2012
Autor: Euro.cz

palubní deník

Když to na radnici skřípe

Pražská magistrátní koalice TOP 09 a ODS se nenachází v úplně ideálním rozpoložení. Někteří insideři dokonce předpovídají, že se na podzim možná rozpadne. Třecími plochami nejsou jen rozpory nad územním plánem nebo přetahovaná o bytí kontroverzního podporovatele primátora Bohuslava Svobody a kmotra Pavla Hurdy v čele boardu Pražské plynárenské. Stejný problém má TOP 09 s někdejším šéfem ODS na Praze 1 Filipem Dvořákem a dalšími reprezentanty předchozí magistrátní éry. Jak Palubní deník zjistil, emisaři obou znesvářených stran už sondují podmínky možné nové koalice s ČSSD. „O prázdninách se nejspíš nic nestane, ale na podzim se můžeme dočkat velkého třesku,“ sdělil Palubnímu deníku jeden ze znalců metropolitní politické scény. Ostatně v usnesení klubu TOP 09 stojí, že celkovou situaci s politiky ve statutárních orgánech je třeba vyřešit nejpozději ve třetím čtvrtletí tohoto roku. Jednoduché to není ani s územním plánem, jehož příprava byla rozhodnutím zastupitelstva ukončena na počátku června. Zde však těmi, kdo se držel starých pořádků, nebyli zastupitelé ODS, a tak to nebudou mít konstruktéři nové koalice zrovna snadné. Je sice jasné, že TOP 09 vadí, když body za zlepšování poměrů na magistrátu sbírá takřka výhradně populární primátor Svoboda, který je jejich hlavním volebním soupeřem, je však otázkou, zda

Brněnský expres v zácpě

Jestli majitel Student Agency Radim Jančura něco umí, pak to, že je o něm neustále slyšet. Tu jej za jeho výroky zažaluje ministr Kalousek, tu se poškorpí s jihomoravským hejtmanem Haškem. Angažuje se i ve správní radě Nadačního fondu Proti korupci Karla Janečka.
A teď má v plánu založit další iniciativu. „Měla by se jmenovat nějak jako ‚Uzávěrky s rozumem‘. Chceme se zapojit do stavebního řízení kolem opravy a rozšiřování D1,“ řekl podnikatel Palubnímu deníku. Jde mu zkrátka o to, aby se oprava nejstarší dálnice v Česku nestala noční můrou pro řidiče, kteří se budou snažit překonat trasu Praha–Brno. „Jde to dělat rozumně. V západní Evropě to funguje, opravuje se krátký úsek, ale nonstop. Navíc se dá nejdříve udělat provizorní rozšíření, aby provoz nebyl úplně ochromen,“ vysvětluje. Nejde mu přitom jen o bohulibou službu veřejnosti. Na trase se prohánějí jeho žluté autobusy, které slibují 200 kilometrů mezi hlavním městem a moravskou metropolí překonat za dvě a půl hodiny. To by s hodinovými kolonami bylo sotva možné.
Naopak na uzávěry se těší České dráhy. Jejich boss Petr Žaluda slibuje, že posílí spoje mezi Prahou a Brnem až dvojnásobně. A tak se nelze příliš divit, že se Jančura snaží radit už i silničářům.

bitcoin_skoleni

Imunitní stachanovci

Jakkoli se mohlo čerstvým poslancům, kteří do sněmovny poprvé nastoupili až po posledních volbách v roce 2010, zdát působení v mandátovém a imunitním výboru brnkačkou (protože byl proslulý tím, že nemá skoro nic na práci), teď patří k nejpracovitějším v dolní komoře Parlamentu. Chudáci jeho členové se museli kvůli neustálým policejním požadavkům sejít už šestatřicetkrát! Poslední žádost na vydání Parkanové je navíc pro její spolustraníky z TOP 09 dost delikátní. Ještě nedávno ostošest vykřikovali, že je košer vydat každého poslance, když o to policisté požádají. Jestliže nemají co skrývat, záležitost se přece lehce vysvětlí. A teď se jim moc vysvětlovat nechce.

  • Našli jste v článku chybu?