Brněnský expres v zácpě
Jestli majitel Student Agency Radim Jančura něco umí, pak to, že je o něm neustále slyšet. Tu jej za jeho výroky zažaluje ministr Kalousek, tu se poškorpí s jihomoravským hejtmanem Haškem. Angažuje se i ve správní radě Nadačního fondu Proti korupci Karla Janečka.
A teď má v plánu založit další iniciativu. „Měla by se jmenovat nějak jako ‚Uzávěrky s rozumem‘. Chceme se zapojit do stavebního řízení kolem opravy a rozšiřování D1,“ řekl podnikatel Palubnímu deníku. Jde mu zkrátka o to, aby se oprava nejstarší dálnice v Česku nestala noční můrou pro řidiče, kteří se budou snažit překonat trasu Praha–Brno. „Jde to dělat rozumně. V západní Evropě to funguje, opravuje se krátký úsek, ale nonstop. Navíc se dá nejdříve udělat provizorní rozšíření, aby provoz nebyl úplně ochromen,“ vysvětluje. Nejde mu přitom jen o bohulibou službu veřejnosti. Na trase se prohánějí jeho žluté autobusy, které slibují 200 kilometrů mezi hlavním městem a moravskou metropolí překonat za dvě a půl hodiny. To by s hodinovými kolonami bylo sotva možné.
Naopak na uzávěry se těší České dráhy. Jejich boss Petr Žaluda slibuje, že posílí spoje mezi Prahou a Brnem až dvojnásobně. A tak se nelze příliš divit, že se Jančura snaží radit už i silničářům.
Imunitní stachanovci
Jakkoli se mohlo čerstvým poslancům, kteří do sněmovny poprvé nastoupili až po posledních volbách v roce 2010, zdát působení v mandátovém a imunitním výboru brnkačkou (protože byl proslulý tím, že nemá skoro nic na práci), teď patří k nejpracovitějším v dolní komoře Parlamentu. Chudáci jeho členové se museli kvůli neustálým policejním požadavkům sejít už šestatřicetkrát! Poslední žádost na vydání Parkanové je navíc pro její spolustraníky z TOP 09 dost delikátní. Ještě nedávno ostošest vykřikovali, že je košer vydat každého poslance, když o to policisté požádají. Jestliže nemají co skrývat, záležitost se přece lehce vysvětlí. A teď se jim moc vysvětlovat nechce.