Vlaky společnosti Student Agency, které by se na české železnici měly objevit za tři roky, ponesou název HighJet. "V současné době je hodně těžké najít nějaký dobrý název, který má ještě volnou doménu. A tohle zní dobře,” řekl týdeníku Profit majitel agentury Radim Jančura.
Za doménu highjet.com zaplatil jejímu původnímu majiteli tři tisíce eur. Jančura počítá, že jeho vlaky budou jezdit za deset let i na mezinárodních linkách, kde by název “studentská agentura” nepůsobil vhodně.
Kvůli expanzi na železnici však brněnský podnikatel hodlá změnit svoji dosavadní strategii dosahování pouze nepatrného zisku. I v loňském roce totiž bude jeho zisk někde mezi 15 až 20 miliony korun při obratu přes tři miliardy korun. „Pokud máme jít do vlaků, tak potřebujeme vydělávat více peněz. S tím také trochu souvisí letošní zdražování,“ vysvětlil Jančura Profitu.
Na neurčito proto odložil zvažované otevření sítě čtyřhvězdičkových hotelů ve všech českých městech. První z nich plánoval otevřít již letos v Praze, následovat měly Brno a Ostrava.
Jančura už nechce pokračovat ani v expanzi na tuzemských autobusových linkách. Spojení z Prahy do Českých Budějovic, jehož provoz začne letos v březnu, tak má být poslední z linek mezi metropolí a krajskými městy.
Profit dodává, že brněnský dopravní magnát už byl v podstatě rozhodnut pro nákup vlakových souprav od švýcarské společnosti Stadler. Na poslední chvíli však přišel s lákavou nabídkou supervlaků ICE konkurent Siemens, takže boj o zakázku ani zdaleka nekončí.
Podle loňských informací mají mít vlaky HighJet. vlastní kino a konferenční místnost pro šest lidí. Ziskovost má podobně jako u autobusů zajistit vysoká obsazenost vlaků. „Budou to nejluxusnější vozy, jaké v Evropě budou jezdit. Přesto zaplatíme poloviční cenu než České dráhy za Pendolina. Za pět či šest souprav dáme asi 1,5 až dvě miliardy korun. Naše vlaky budou totiž lépe uzpůsobeny na české podmínky a nebudou zbytečně konstruovány na vysoké rychlosti jako Pendolino,“ řekl Jančura.