Menu Zavřít

Jančurovy vlaky začaly loni vydělávat. RegioJet hlásí zisk téměř 100 milionů

22. 1. 2019
Autor: čtk/ap

V roce 2016 měl ztrátu 13 milionů korun, předloni téměř 36 milionů. Zato loňské výsledky druhého největšího českého železniční dopravce vypadají o mnoho lépe. Společnost RegioJet podnikatele Radima Jančury očekává zisk před zdaněním na úrovni blížící se 100 milionům korun. Firmě pomohl zejména skokový nárůst v počtu přepravených osob.

Ttržby z jízdného loni dosáhly téměř 1,5 miliardy korun. Jak sdělil webu Euro.cz mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj, v minulém roce přepravily vlaky RegioJetu na všech svých linkách 9,7 milionu cestujících. Ve srovnání s rokem 2017 se jedná o meziroční nárůst o 29 procent. Z tohoto počtu cestovalo 5,9 milionu osob na dálkový trasách z Prahy na Ostravsko, do Košic, Bratislavy a Vídně.

Výše zmíněné linky nejsou dotované, RegioJet na nich jezdí za tržní ceny (nepočítáme-li loni zavedené slevy pro děti, mládež a seniory hrazené státem). „Naše nedotované vlaky jsou ziskové na všech linkách, kde jezdíme – včetně nově zavedených spojů na trase Praha – Brno – Vídeň. Ty vyjely přibližně před rokem a po roce provozu je jejich ekonomika v plusu,“ uvedl k výsledkům majitel společnosti RegioJet Radim Jančura.

V příštích letech chce Jančura proniknout i do oblasti provozování vlakových spojů objednávaných ministerstvem dopravy a krajskými úřady. Od letošního prosince by měl po dobu osmi let provozovat linku Brno – Přerov – Ostrava – Bohumín. Kromě toho RegioJet zvítězil také v poptávkovém řízení na provoz regionálních vlaků na vybraných tratích v Ústeckém kraji.

Podle dřívějšího vyjádření Radima Jančury se podařilo loni vrátit do zisku i provoz žlutých autobusů značky RegioJet. Ty musejí čelit sílící konkurenci zelených autobusů jezdících pod značkou Flixbus. RegioJet svého soupeře obviňuje z cenového dumpingu.

Dále čtěte:

bitcoin_skoleni

Tendr za šest miliard. České dráhy koupí 50 elektrických vlaků

Donaha. Leo Express věří, že se ukáží predátorské praktiky Českých drah

České dráhy prodají SŽDC pozemky. Získané miliardy chtějí investovat

 ilustrační foto

Vlakem z Prahy do Plzně rychleji než autem. Díky nové trati za 74 minut

 Ejpovický tunel umožní zkrátit cestu vlakem z Prahy do Plzně na 74 minut

  • Našli jste v článku chybu?