Menu Zavřít

Japonec s chytrými koly

3. 4. 2002
Autor: Euro.cz

Nissan X-Trail 2,0 A/T Elegance

Dalším letošním přírůstkem do rodiny univerzálních vozidel pro silnici i terén je Nissan X-Trail (EURO 2/2002). Japonská značka si od něj slibuje upevnění pozic v segmentu, což se jí zatím daří. Do konce března se zatím prodalo 72 X-Trailů, což je na terénní auto za milion korun slušný výsledek.
Týdeník EURO vyzkoušel verzi s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem. Robustní vůz se sofistikovaným systémem pohonu všech kol All Mode se výborně pohyboval ve středním terénu stejně jako na silnici s tím, že řidič musel počítat s aktuální spotřebou na kombinované trase ve výši až sedmnácti litrů benzinu na sto kilometrů jízdy. Na silnici lze ale jet za deset litrů. Testovaná verze s nejvyšším výkonem 103 kilowattů je tedy ideální pro zájemce o aktivní životní styl, kteří žádají výkon a nehledí příliš na provozní náklady. V opačném případě se musí poohlédnout po úspornějším motoru.
Co dalšího nám X-Trail během testů nabídl? Hned na první pohled prostorný elegantní interiér, velmi solidní viditelnost z vysoko posazeného sedadla a propracovanou palubní desku netradičně umístěnou uprostřed panelu. Jen výhled dozadu nebyl ideální. Přednosti dvoulitrového motoru s automatickou převodovkou (tři stupně a rychloběh) pak vynikly v terénu. Elektronicky řízený pohon všech kol All Mode umožňoval měnit způsob náhonu podle stylu jízdy. Například v módu Auto samočinně připojil zadní pohon, pokud se přední kola začala protáčet. Poloha Lock zase točivý moment motoru rozdělila na stálých 57 procent na přední nápravu a 43 na zadní. Při překročení rychlosti 30 km/h ale došlo k automatické deaktivaci závěru ve prospěch režimu Auto. Motor šel přitom dobře při všech jízdních režimech odspodu.
V základní výbavě našeho X-Trailu byly doplňky, které člověk očekává od auta za milion korun. Patřily mezi ně automatická klimatizaci s pylovým filtrem, dálkové centrální zamykání, velký rozsah výškově nastavitelného sedadla řidiče stejně jako třeba lampičky na čtení. Jako praktický se ukázal zavazadlový prostor o objemu 350 litrů, z něhož bylo možné při sklopení zadních sedadel vytvořit rovnou ložnou plochu z omyvatelného plastu, a celkový objem prostoru tak zvýšit na 1840 litrů.

MM25_AI

Nissan X-Trail 2,0 A/T Elegance
(testovaná verze)
Karoserie 5dveřové kombi
Motor zážehový čtyřválec
Zdvihový objem 1998 cm3
Nejvyšší výkon 103 kW
Převodovka 4stupňový automat
Nejvyšší rychlost 163 km/h
Průměrná spotřeba 10 l/100 km
Cena (základ) 999 000 Kč

  • Našli jste v článku chybu?