S nastávajícími jarními prázdninami se na hory hromadně chystají celé rodiny a cestovním kancelářím výrazně rostou tržby, u některých až o 80 procent oproti lednu. Jarní prázdniny jsou tak pro cestovní kanceláře z hlediska prodeje zimních zájezdů nejdůležitějším obdobím v roce.
Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur se právě v únoru uskutečňuje až 50 procent všech zimních dovolených. „Poptávka po těchto termínech je výrazně vyšší, hlavně pak jsou to pobyty rodinného typu,“ uvedl obchodní ředitel CK Atis Petr Krč. Podle něj až 60 procent všech zimních klientů kanceláře jede na dovolenou právě v období jarních prázdnin od února do první poloviny března. Nárůst potvrzuje i marketingová ředitelka CK Firo Tour Eva Kuklíková. Podle ní jezdí o jarních prázdninách na dovolenou většinou celé rodiny s dětmi. Letos čekají cestovní kanceláře na únor obzvlášť napjatě. Díky výjimečně teplému prosinci a lednu jim poklesly tržby za zimní zájezdy o 30 procent a celková ztráta by podle člena prezidia asociace Tomio Okamury mohla dosáhnout až 800 milionů korun.