PRAHA (han) - Dalším jarním přírůstkem, tentokrát do segmentu malých vozů, je kompaktní Honda s názvem Jazz. S celkovou délkou 3830 mm se pětidvéřový model řadí do horní části segmentu B, vyznačuje se však unikátním řešením montáže palivové nádrže uprostřed (pod předními sedadly), což podle výrobce přispívá k velmi prostornému interiéru na úrovni konkurentů vyššího segmentu C. Tato koncepce zároveň zvyšuje tuhost karoserie, zvýšenou ochranu v případě nárazu z jakéhokoliv směru stejně jako zvýšenou ochranu palivové nádrže, která je chráněna po celém obvodu prostřednictvím podlahových příčníků a rámu podlahy.
Srdcem Hondy Jazz je zcela nový benzinový motor o zdvihovém objemu 1,4 litru typu i-DSI (Dual and Sequential Ignition, duální a sekvenční zapalování), který představuje druhou fázi vývoje i-série benzinových motorů Honda nové generace.
Nízkých emisí škodlivin a mimořádné hospodárnosti bylo dosaženo díky použití dvou zapalovacích svíček na každý válec, umístěných diagonálně, a vytvořením kompaktního spalovacího prostoru s vysokým vířivým účinkem. Toto uspořádání urychluje šíření plamene, čímž je dosaženo intenzivního, mimořádně rychlého a vysoce efektivního spalování, které generuje vysoký tlak, a tím i vysoký výkon.
Honda Jazz je v nabídce s jedním stupněm výbavy (S), která zahrnuje například čelní a boční airbagy na předních sedadlech, předpínače bezpečnostních pásů, elektrický posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, imobilizér, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka či úchyty dětských sedaček se systémem ISOFIX. Jazz se prodává za 422 500 korun.