Podobně jako velkým automobilkám se v Česku daří i dvěma malým manufakturám, společnostem Kaipan a Auto Projekt Centrum. Obě sázejí na zájem zákazníků o originální ručně vyráběné vozy, v případě Auto Projektu laděné do stylu dvacátých a třicátých let minulého století. Kaipan jde zase cestou replik britských sportovních vozů Lotus.
„Nyní máme obrovské množství práce. Od uvedení nového modelu Kaipan 14 loni na podzim máme čtyřicet objednávek. Dodací lhůty jsme museli prodloužit na sedm měsíců. Daří se i většímu Kaipanu 57, loni jsme jich prodali šestnáct,“ říká Michal Hradský, majitel Kaipanu.
Podobně se situace vyvíjela i v Auto Projekt Centru. „Loni jsme prodali šestnáct vozů Gordon Roadster s dvoulitrovým motorem. Většinu času jsme věnovali homologaci třílitrového modelu, která skončila těsně před koncem roku. Třílitry jsme prozatím vyrobili tři,“ říká majitel firmy Vladimír Friml. Jeho cílem je letos prodat deset vozů po celé Evropě. „Pokud by se jich prodalo patnáct, byl by to obrovský úspěch.“