Menu Zavřít

Je třeba upevnit postavení českých výrobků

7. 6. 2011
Autor: profit

Po pečlivém vyšetření příčin hromadné nákazy v Německu volá prezident české Potravinářské komory Miroslav Toman. Teprve pak je podle něj možné přijmout opatření, která opakování epidemií zabrání.

Je třeba upevnit postavení českých výrobků

Foto: Foodnet.cz

Myslíte si, že kauza nynější nákazy v Německu může paradoxně prospět českým výrobcům?

Pevně věřím, že české biopotraviny jsou kvalitní a zdravotně naprosto nezávadné, takže není důvod, aby se spotřebitelé odkláněli i od nich. Ostatně, v  poslední době, zvláště právě v souvislosti s řadou potravinových afér (dioxiny, salmonela v kuřatech, nyní Escherichia coli) registrujeme zvýšený zájem českých spotřebitelů o původ potravinářských výrobků a produktů obecně. Jsem přesvědčen, že bychom toho zvýšeného zájmu měli využít a upevnit postavení českých výrobků na domácím trhu.

Jak by se pozice českých výrobků dala posílit?

V tomhle směru rozhodně pomáhá již zavedená značka Klasa, která označuje nadstandardní výrobky, i značka Regionální potravina, která propaguje a podporuje regionální a tradiční potraviny a malé a střední výrobce. Ve druhé polovině června proběhne první udělování loga s českou vlajkou Český výrobek, které bude garantovat Potravinářská komora. Tímto logem mohou být označeny jen potravinářské výrobky zpracované na území ČR s přesně stanoveným podílem tuzemské suroviny. Pro spotřebitele bude i toto logo zárukou kvalitního českého výrobku.

bitcoin_skoleni

Jsou opodstatněné obavy lidí z nákupu zeleniny?

Domnívám se, že lidé by měli především zachovávat základní hygienické požadavky – tedy omytí ovoce a správnou praxi při zacházení se zeleninou. Pak není žádná hysterie a odmítání nákupu zeleniny na místě. Spotřebitelé by se ale zároveň měli také zajímat o to, odkud zelenina pochází, a upřednostňovat čerstvou zeleninu a ovoce od domácích producentů.

  • Našli jste v článku chybu?