Menu Zavřít

Je tu třetí generace terénního hybridu Lexus

18. 4. 2009
Autor: Euro.cz

Japonský Lexus oznámil minulou středu příchod třetí generace terénního modelu RX. V polovině dubna se u prodejců objeví verze s benzinovým motorem RX 350, na začátku léta pak hybridní RX 450h.

Autor: Toyota

Lexus RX se poprvé v prodeji objevil v roce 1998 jako luxusní sportovně užitkový vůz pro úspěšné podnikatele a manažery. „Většinu kupců tohoto modelu, jako i ostatních lexuxů, tvoří majitelé úspěšných firem, kteří si chtějí užít za své peníze hodně luxusu, ale nechtějí dávat svoji movitost příliš na odiv,“ řekl Profitu při zkušební jízdě zástupce značky Petr Žemlička. Tomuto konzervativnímu pojetí odpovídá i letošní verze RX. Profil i tvar bočních oken je prakticky stejný, hlavním rozdílem je nový design přední části auta – spodek čelní masky teď připomíná žraločí tlamu. „Mezi dalšími novinkami lze uvést rozšířené blatníky, nová zadní světla anebo takový detail, jakým je zadní stěrač ukrytý do střešního spoileru,“ dodal Žemlička.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Lexus RX je kombinací reprezentativního vozu s užitečným a úsporným autem do terénu. „Jako jediné hybridní SUV na trhu je určeno milovníkům nových technologií, žádný jiný terénní vůz s benzinovým motorem se nemůže pochlubit spotřebou kolem šesti litrů na sto kilometrů jízdy,“ říká Petr Žemlička. Výrazným minusem pro řadu podnikatelů ale bude poměrně vysoká pořizovací cena auta.

Displej pod palubkou

Také v interiéru je k vidění několik spíše kosmetických změn. Středový navigační displej se přesunul ze středového tunelu nahoru pod hranu palubní desky. Sedáky křesel lze na rozdíl od minulé verze prodloužit, opěradla zadních sedadel se nesklápějí ovladačem v úrovni ramen, ale pohodlněji pákou umístěnou u kolene cestujícího.

Nová generace RX má sériovou výbavu rozšířenou o více než 20 položek proti předchůdci. Standard tak dnes tvoří mimo jiné kožené čalounění, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, paměť pro polohu sedadla řidiče, volantu a vnějších zpětných zrcátek (tři nastavení), kožený multifunkční volant, systém bezklíčového nastupování a startování „Smart Entry and Start”, bi-xenonové světlomety, audiosystém s devíti reproduktory, CD přehrávač s měničem na šest disků, USB port a konektor AUX pro přenosná zařízení, úplná bezpečnostní sada airbagů včetně kolenních pro řidiče i spolujezdce, Bluetooth nebo dvouzónová elektronicky řízená klimatizace. V letošní verzi se objevil také přednárazový bezpečnostní systém.

Pohon všech kol

TECHNICKÉ ÚDAJE

bitcoin_skoleni

  • *Model - Lexus RX 450 h Typ vozu - pětidveřové SUV Motor - benzin/2 elektromotory Objem válců - 3,5 litru Max. výkony - 183/123/50 kilowattů Max. rychlost - 200 km/hod Zrychlení 0-100 - 7,8 sekundy Spotřeba - 6,3 l/100 km Kufr - 500 litrů Cena (základ hybrid)** - 1 549 000 Kč vč. DPH

A co motory? V klasické verzi zůstává benzinový vidlicový šestiválec 3,5 litru o výkonu 183 kilowattů. V evropské specifikaci nabízí pohon všech kol řešený elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou u zadní nápravy. Hybrid RX 450h se sériově paralelní konfigurací nabízí celkový výkon 220 kW sestávající ze stejného zážehového motoru V6 a dvou výkonných elektromotorů. Výsledkem je elektronicky řízený pohon všech kol se zapojením elektromotorů, označovaný jako „E-FOUR“.

„Nový Lexus RX je určen pro všechny podnikatele, kteří si chtějí užít exkluzivní auto na silnici i v terénu. Při prokluzu kol stačí zapnout elektronickou závěrku, která rozloží hnací moment mezi nápravami v poměru 50:50 a vůz dostane posádku ze sněhu i z bláta. Při vystupování se pak člověk ani neumaže od špinavých prahů, protože jsou chytře kryty lemy dveří. Přitom se v autě dá převážet dost nákladu, kufr má ve standardní konfiguraci objem 500 litrů, které se dají ještě zvětšit sklopením opěráků zadních sedadel,“ shrnuje Petr Žemlička.

  • Našli jste v článku chybu?