Jak si organizuje svéj den Filip Mikschik, zakladatel pracovního portálu Startupjobs.cz a proč je pro něj cestování metrem nejefektivnější?
Nejsem úplně fanoušek ranního vstávání, proto se můj budík ozývá až někdy kolem 7.45, kdy mě zároveň žena volá k snídani. Kolem 8.30 vyrážíme společně na metro, které je reálně pro mě nejefektivnějším způsobem, jak se dostat do kanceláře.
Cestu využívám ke čtení článků, které jsem si předchozí den uložil do telefonu, a zároveň procházím statistiky a e-maily. Do kanceláře dorazím na devátou hodinu. Obecně se snažím držet konceptu, že dopoledne řeším primárně věci vnitrofiremní, aby vše fungovalo, jak má (zákaznický servis, vývoj), a odpoledne věci pro vnější fungování (konkrétní zákazníci, prodej, marketing), ale vše se odvíjí od toho, jaké jsou aktuální priority.
Dnem, který se mi podařilo nejvíce standardizovat, je pondělí, které začíná většinou rychlým předáním novinek celému týmu - co nás tento týden čeká a jaký byl ten předchozí. Poté se potkávám s každým členem týmu individuálně v rámci „gaučingu“, jak jsme si tuto tradici nazvali.
S každým se tak na chvíli pobavím o tom, na čem pracuje, co mu chybí, jak mu můžu pomoci, co jsou priority, a zjišťuji obecně zpětnou vazbu. Vše maximálně otevřeně a přátelsky, abychom se mohli rychle posouvat vpřed a zlepšovat se.
Během pondělí si nedomlouvám žádné schůzky, a tak většinou proběhne společný oběd celého týmu. Na odpoledne se pravidelně od stolu přesouvám na gauč, kde v klidu vyřizuji to, co je potřeba, hlavně spoustu komunikace - e-mailů a jednotlivé priority dne.
Kolem 18. hodiny je čas se „přesunout do homeofficu“, jak rád říkám, a opět s telefonem a novinkami na Twitteru v ruce se přesouvám domů.
Doma přichází chvíle vypnout. Poslední dobou se snažím po příchodu domů i zapojit trochu aktivního pohybu, kterého si v kanceláři člověk moc neužije. Následuje večeře a pro odreagování doplněná nějakým seriálem či filmem. Poslední dobou čím dál více i nějakým zajímavým dokumentem, protože mě neustále baví zjišťovat, jak se co vyrábí a jak co funguje. Někdy mezi desátou a jedenáctou se vracím k práci na „večerní směnu“, protože se mi v noci nejlépe pracuje, je klid, a proto většinu opravdu zásadních věcí připravuji v noci. Kolem jedné hodiny už mám většinou vše, co jsem chtěl udělat, vyřízeno, inbox zero, a tak se jdu věnovat plánování na další den.
Projdu věci dle priorit, seřadím si úkoly, určím, co chci stihnout zítra a co neuteče. A s klidem v duši, že mám vše zásadní hotové a jasno v tom, co budu zítra dělat, se přesouvám do postele, kde ještě přečtu pár článků. Lehce po druhé hodině usínám.
Autor je zakladatel portálu StartupJobs.cz