Francouzská banka Société Générale sestavila seznam firem, které budou nejvíce těžit z letošního fotbalového mistrovství Evropy ve Francii. Mezi společnostmi, které jsou stylově seřazeny do jedenáctky, figurují například aerolinky, pivovary nebo stavební firmy.
Speciálně vytvořená skupina pod vedením Rolanda Kaloyana se zaměřila na chystaný fotbalový svátek očima peněz. „Utkání na mistrovství navštíví přes 2,5 milionu diváků a očekává se, že fanoušci během turnaje utratí jednu miliardu eur (asi 27 miliard korun),“ píše se v prohlášení. Televizní práva, sponzorské smlouvy a prodeje lístků pak vyšponují částku, která se okolo mistrovství bude točit, o několik dalších miliard.
Na základě předpokládaných výdajů návštěvníků a diváků vytvořila skupina jedenáctku z firem, které díky mistrovství nejvíce vydělají. Nejpočetnější zastoupení mají aerolinky, které se do sestavy vešly tři: státem vlastněná Air France a dvě nízkonákladové – RyanAir a easyJet.
Ze zvýšeného turistického ruchu by měla těžit síť hotelů AccorHotels, tradiční záliby fotbalových příznivců se zase podepíší na vyšších ziscích pivovarů Carlsberg a Heineken a sázkové kanceláře Paddy Power Betfair. Jedenáctku doplňují stavební společnosti Vinci a Eiffage, televizní stanice ITV a výrobce sportovního oblečení Adidas.
Coca-Cola na střídačce
Některé firmy, které se nevešly do výběru, pak byly zařazeny na pomyslnou střídačku. Na ní se dostaly například Coca-Cola, televizní stanice TF1 či společnost s luxusním zbožím Kering.
Fotbalové mistrovství světa začíná ve Francii 10. června a bude trvat přesně měsíc. Zúčastní se ho čtyřiadvacet týmů včetně výběru České republiky.