JAKÝ SERVIS JEDNACÍ MÍSTNOSTI POSKYTNETE, TAK SE VÁM ODMĚNÍ SVÝM PŮSOBENÍM NA KOLEGY A KLIENTY.
PROSTOR KOLEM NÁS
Každodenní komunikace. To je heslo dneška. Pro úspěšné organizace již železná košile. Nástěnka sice také přináší informační toky, ale podstatně lepší je komunikovat tváří v tvář. Než si řekneme kde, pojďme se ještě podívat kdy. Spousta firem dělá velkou chybu, když si své pracovní porady plánuje na ráno, např. v 7.00, nebo na večer, těsně před odchodem domů. Ani jeden z organizátorů výše uvedených schůzek není příliš dobrým motivátorem svých zaměstnanců. Ráno ještě část z nich spí (všichni máme naprosto jiný biorytmus) a pozdě odpoledne již nejsme duchem přítomni (co budeme dělat večer, mám ještě sehnat toto a toto atp). Ideální dobou pracovních i jiných porad je proto doba mezi 10 a 11 hodinou. Příjem informací i jejich zpracování ve výsledek je na nejvyšší úrovni. Také prostor komunikačních místností hraje velkou roli v tom, zda se budou zaměstnanci na svou poradu těšit nebo ji mlčky přetrpí. Začněme uspořádáním místa k práci, tj. stolu. Ideálem je oválný elipsoid, který sice ukáže svůj vrchol (zde sedí vedoucí porady nebo vrcholový managament), avšak zapojí i ostatní do hry. Kulatý stůl se dnes spíše hodí pro družiny krále Artuše. Ne že by byl nevhodný, ale nepomáhá mu v rozšíření příliš obdélníkový půdorys našich budov a místností. U kulatého stolu může jako vedoucí porady sedět opravdu silná osobnost. Protože zasednutím k tomuto typu stolu se stává členem týmu a nezdůrazňuje příliš své postavení. Nejnevhodnějším je pro porady tzv. školní uspořádání. Pokud si pamatujete klasickou školní docházku, tak tam taky hrál hlavní roli jen jeden. Dobré je sledovat i barvu stolu. Obecně se dá říci, že tmavší barvy by měly být na koberci, stůl by měl být barevně ve středu a strop místnosti nejsvětlejší. Na desce stolu budeme pracovat + psát poznámky. Trocha lesku ji neublíží - naopak - matový povrch pohlcuje energii. Práce je potom malátnou. Lesk pomáhá odrážet a znásobovat světlo. Dobré světlo je denní, pokud není, volte typ osvětlení, který kopíruje vzhled jednacího stolu. Důležitým doplňkem porad jsou židle. Ergonomické židle jsou sice dražší, ale kvalita „posedu“ se pozná podle kvalitních myšlenek zde produkovaných. Židle doporučujeme ladit do studených tónů, ideální jsou tmavé tóny modré či lahvově zelené. Kolem do prostoru očí zavěste různé obrazy v kombinaci s květinami a propagačními materiály firmy, vytvoří se tak potřebná komunikační dynamika. Pamatujme - dozdobit, nikoliv strhávat permanentně pozornost! Nezapomínejme i na to, aby v případě dostatku místa byl někde v koutku menší stolek s dvěma či třemi židlemi pro posezení s menší návštěvou. O tom, že jednací místnost by měla být vždy v perfektním pořádku není třeba hovořit. Vyvětráno - netolerujte zde kouření a starejte se o květiny.
Příště: Zázemí společnosti Autor je vizážista a specialista na firemní image. Je členem sdružení PEI-Vaše inspirace, www.imageaudit.info)
Červená barva je energetická. Až příliš pro tento typ prostoru! Zvyšuje totiž impulzivní reakce na úkor těm promyšleným. Přesycenost energie, kterou červená způsobuje, bude zaměstnance z jednací místnosti spíše vyhánět.
Výborně osvětlená místnost. Trojúhelníkový tvar stolu podporuje ráznou, nikoli agresivní komunikaci (díky oblým hranám)