Tvorba reklamního obsahu na sociálních sítích je nezáživná a časově náročná práce, v níž je navíc snadné chybovat. I proto se této oblasti začal před časem věnovat český startup Advertee, který chce docílit zvýšení efektivity a výnosnosti digitálních reklamních kampaní. Společnost založená marketingovými experty Petrem Kučerou a Pavlou Rýznarovou nyní vstoupila na český a globální trh jako samostatný software.
Hlavním cílem Advertee je přinést komplexní řešení pro optimalizaci a analýzu reklamního obsahu na Facebooku či Instagramu. Platforma má výrazně pomoci všem profesionálům, kteří chtějí lépe škálovat obsah a šetřit čas jednotlivých pracovníků. Právě ty totiž správa reklam velmi vytěžuje a často je také odvádí od jiné důležité práce.
„Advertee vznikl z potřeby mít větší kontrolu nad plánováním digitálních kampaní. Za svoji kariéru jsem totiž zažil, že agenturní život je hektický, kampaně se často spouštějí se zpožděním a bohužel v některých případech mohou výsledky zásadně ovlivnit chyby způsobené nepozorností. Hlavní přínos našeho automatizovaného nástroje je tak především v jeho spolehlivosti,“ vysvětluje šéf české služby Kučera.
Čtyři roky vývoje se vyplatily
Advertee původně vzniklo jako interní nástroj pod agenturou PPC One. Kučera na něm spolu s dalšími vývojáři pracoval přibližně čtyři roky a dlouhou dobu ho využívali pouze klienti PPC One, k nimž patří třeba Primalex, Balakryl, Homepark Zličín, O2 Universum či Poliklinika IPP. Jeho inovativní řešení se ale natolik ujalo, že rozvoj firmy loni podpořil SFG Holding a Michal Dědek investicí ve výši 2,5 milionu korun.
Od té doby se startup výrazně posunul, a nyní tak konečně vstupuje na trh zcela samostatně. O produkt je přitom velký zájem, což dokazuje také skutečnost, že do neveřejných betatestů se přihlásili i někteří velcí hráči na trhu. K nim patří třeba Televize Nova, která jej chce využít třeba pro profil Televizních novin nebo služby Voyo.
Prodloužená ruka marketéra
Podle Kučery stojí za úspěchem jejich řešení hned několik faktorů: „Člověk si může naplánovat správu reklamních kanálů, přizpůsobit nastavení na jeden klik a Advertee pracuje za něj i o víkendu nebo dovolené. Výsledkem je, že firmy či agentury získávají více času na strategickou práci namísto otrockého klikání v reklamních systémech. Navíc často s lepšími výsledky, než měly doposud.“
Výhodou zmíněné služby je také skutečnost, že dokáže spravovat několik desítek různých stránek obsahu a účtů na různých sociálních sítích. Nástroj poskytuje funkce jako posilování příspěvků pro již uvedený Facebook a Instagram, integrace různých propagačních strategií, výběr nejvýkonnějších příspěvků, plánování rozpočtu kampaní či reporting. I díky těmto vlastnostem má Kučera od svého produktu opravdu velká očekávání.
„Naším cílem je expandovat na zahraniční trhy a vytvořit produkt, jenž uspěje v zahraniční konkurenci. Protože je od začátku vyvíjený s důrazem na potřeby profesionálů v obsahových agenturách, už teď jsme přesvědčeni, že je lepší a intuitivnější než Facebook Ads. Za to může především pokročilé nastavení, které Facebook vůbec nemá. Naše platforma zkrátka funguje jako jakási prodloužená ruka marketéra,“ uzavírá šéf Advertee.