Unicorn
PRAHA (hns) - Přes srpnové zatopení svých pražských kanceláří a evakuaci dvou set zaměstnanců dokázal Unicorn dosáhnout v minulém roce zvýšení konsolidovaného obratu na 397,5 milionu korun. To znamená 32procentní nárůst oproti předloňským 301,5 milionu korun. Na celkových tržbách společnosti se podílely hlavně služby (75 procent) a prodej softwarových licencí (21,3 procenta). Loni také společnost navýšila základní jmění ze sto tisíc na 87 milionů.
„V letošním roce se chceme soustředit na rozvoj, konstrukci a integraci informačních systémů nové generace a na další rozvoj informačního systému UES (Unicorn Enterprise System). Větší pozornost budeme také věnovat sektoru veřejné správy,“ řekl generální ředitel a předseda představenstva Unicornu Vladimír Kovář. „Pro rok 2003 plánujeme obrat ve výši 500 milionů korun,“ dodal.
Mezi klíčové zákazníky Unicornu patří ČSOB, Česká spořitelna, Komerční banka, Česká přenosová soustava, Pražská energetika, Český Telecom nebo Škoda Auto. Unicorn spouští novou reklamní kampaň, která se zaměřuje na podporu jeho klíčové aktivity - vývoj softwaru. Plánované výdaje na ni se pohybují v řádech milionů. Kreativní řešení zajistila společnosti Unicorn Multimedia ve spolupráci s Českou produkční. Čistě česká společnost vznikla založením Unicornu jako společnosti s ručením omezeným v roce 1990. Dnes celou skupinu zastřešuje akciová společnost Unicorn se zahraničními pobočkami na Slovensku, v Chorvatsku a Spojených státech amerických.