Pěkné nové Toyotě se stabilní jízdou prospěje spíš silnější motorVůz s masivnějšími bočními liniemi je nástupcem v posledních letech už trochu šedivého Avensisu. Toyota získala ale pro uvedení svého faceliftu skvělý diplom bezpečnosti: pět hvězdiček v testech NCAP - je nejbezpečnější ve své třídě.
Pěkné nové Toyotě se stabilní jízdou prospěje spíš silnější motor
Vůz s masivnějšími bočními liniemi je nástupcem v posledních letech už trochu šedivého Avensisu. Toyota získala ale pro uvedení svého faceliftu skvělý diplom bezpečnosti: pět hvězdiček v testech NCAP - je nejbezpečnější ve své třídě.
Hodně masivní kulatá příď a slabounký boční prolis na karoserii, to jsou markanty, které určují konzervativní osobitost nové Toyoty. Tu ostatně dokreslují i téměř čtvercové přední světlomety. Uvnitř jsou na předních místech připravena hluboká sedadla a pro řidiče i jednoduše uspořádaná přístrojová deska, na níž je vedle tachometru a otáčkoměru jen palivoznak a teplota. Zbytek informací se objevuje v průsvitu desky. Neesteticky působí display počítače, který se navíc ovládá složitě řadou tlačítek. Jízdní vlastnosti A vensisu jsou určeny citlivým odpružením a pocity při řízení ovládá odhlučnění. V obou nová Toyota totiž nepopiratelně vyniká a propůjčuje jí to pozoruhodnou schopnost „smetanové“ jízdy. V ýborně tlumí i nerovnosti a průnik hluku chodu motoru je do kokpitu jen minimální. Dost to ubírá na požitku z jízdy sportovním povahám, zvlášť s motorem 2.0. Ten zajistí vozu živý pohyb, ale nedopřeje adrenalin z tvrdé akcelerace. Samostatnou kapitolou je bezpečnost, kterou Toyota hnala až na pokraj rozvoje technologií. Jako první přinesla do třídy i kolenové airbagy. Pět hvězdiček v crash-testech a vítězství v disciplíně bezpečnost ve své třídě nepotřebují komentáře.
Jak na DPH
Pro odpočet daně DPH u Toyoty Avensis vyvinula automobilka standardní kovovou přepážku pro model kombi. Ve srovnání s jinými značkami je o poznání dražší, přijde zhruba na 25 tisíc korun včetně montáže. Lehká kovová konstrukce je posunovatelná po dvou kolejničkách na podlaze a u stropu drží na dvou šroubech. Podle slov mechanika autorizovaného prodejce není demontáž žádným hlavolamem ani pro laika.
Bezpečí u mě rozhodlo
říká Marek Tauser, majitel pekárny
* Kolik kilometrů ročně najezdíte?
Přes čtyřicet tisíc kilometrů. A když míjím na dálnici ty černé stopy po brzdění, které končí v příkopu, tak se mi sevře žaludek. Divte se mi potom, že jsem se snažil koupit si to nejbezpečnější auto, na které mám.
* Toyota Avensis vás tedy oslovila bezpečím?
Přesvědčily mě testy. Vím, že jakmile má auto pět hvězdiček z NCAP testu, mám v něm maximální šanci přežít. A já opravdu jezdím hodně.
Na co to auto je?
Toyota Avensis je ve své faceliftované podobě skvělým služebním vozem pro vyšší management. Jednak dostatečně vyniká konzervativní masivní linií, takže poslouží reprezentaci, a pak na dlouhých únavných cestách je příjemným společníkem vědomí úrovně pasivní bezpečnosti. Ve variantě kombi navíc poslouží drobnějšímu podnikateli i jeho rodině zároveň.
Technické parametry a cena
Toyota Avensis 2.0I
Obsah motoru 1998 ccm
Počet válců 4
Max. výkon 108 kW
Točivý moment 196 Nm
Maximální rychlost 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 9,1 s
Převodovka 5-manuální
Spotřeba ve městě 10,6 l/100 km
Spotřeba na dálnici 6,6 l/100 km
Spotřeba průměrná 8,1 l/100 km
Provozní hmotnost 1405 kg
Délka 4630 mm
Šířka 1760 mm
Výška 1480 mm
Zavazadlový prostor 520 l
Objem nádrže 60 l
Cena Kč 814 900
Hodnocení
Zvláštní pozornost zaslouží: pasivní bezpečnost zajištěná i kolenním airbagem
+ KLADY
- Pasivní bezpečnost
- Odpružení
- Odhlučnění
- Technická životnost
- Bezprahový zavazadlový prostor
- ZÁPORY
- Vyšší pořizovací cena
- Horší výhled vzad
- Slabší topení u podlahy
- Složitý palubní computer
- Pronikavý signál nezapnutých pásů
FOTO: TOYOTA (4x)