Test
Jihokorejská automobilka Hyundai se svými modely pomalu šplhá na úroveň zavedenějších a známějších konkurentů. Její poslední představené vozy, jako sportovní Coupé či malý Getz, je kvalitou pohonných jednotek, designem či zpracováním interiéru leckdy i předčí. Nová verze accentu ale taková není.
Zatímco zvenku automobil vzhledem neurazí, a snaží se dokonce vystouplými oblými předními blatníky a čirými světlomety připomenout Hyundai Coupé, interiér je podivnou kombinací nekvalitních šedých plastů s ostrými i zakulacenými tvary. Třináctistovce, kterou měl týdeník EURO k dispozici, dodával nejvyšší výkon 84 koní benzinový čtyřválec. Agregát je při svém nevelkém objemu příjemně živý a zabírá od nízkých otáček. Také kombinovaná spotřeba do sedmi litrů na sto kilometrů klidné jízdy potěší. Nedostatkem je ale špatné odhlučení motoru, jehož zvuk nad hranicí tří tisíc otáček začne ovládat kabinu. Rychlé cestování po německých dálnicích proto není pro řidiče nic moc, ačkoliv vůz bez problémů dosahuje stošedesátky.
Svižná jízda mu nevyhovuje ani na okreskách, protože v zatáčkách není dostatečně stabilní a naklání se víc, než je přijatelné. Zato má přesně řadící převodovku a posilovač řízení, s nímž se v běžných rychlostech velmi dobře ovládá. Sportovní chování od tohoto vozu zkrátka na silnici čekat nelze. Koho by zlákalo, že Hyundai Accent jezdí soutěže mistrovství světa jako rallyeový speciál, měl by vědět, že sériový vůz s ním má společného asi tolik jako Škoda 120 s Fabií.
Výraznými klady jsou kromě ceny dostatek místa pro cestující na všech sedadlech a bohatá základní výbava, v níž je palubní počítač, dvojice airbagů, centrální zamykání, imobilizér či vyhřívaná zpětná zrcátka. Navíc příplatek za manuální klimatizaci a bezpečnostní sadu, zahrnující další dva airbagy, ABS a EBD, činí jen necelých 40 tisíc korun.
Příčinou zklamání z mnoha aspektů accentu je skutečnost, že nejde o zcela nový model. Facelift druhé generace vozu, který se pohybuje na pomezí segmentu malých aut a nižší střední třídy, neznamená dramatickou změnu oproti předchůdci. Jediným opravdovým důvodem ke koupi tak pro potenciální zákazníky může být pouze nízká cena za poměrně bohatě vybavený a relativně prostorný automobil.
Hyundai Accent 1,3 Elegance (testovaná verze)
Motor zážehový čtyřválec
Objem 1341 cm3
Max. výkon 62 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 173 km/h
Zavazadlový prostor 321/859 litrů
Průměrná spotřeba 6,2 litru na 100 km
Základní cena 299 900 Kč
Plusy:
- bohatá základní výbava
- nízká cena
- dynamický motor
Minusy:
- použité materiály v interiéru
- odhlučnění motoru
- nadměrný náklon zatáčkách