Menu Zavřít

Jsme bytostně spjati s českým pojistným trhem

15. 6. 2020
Autor: Euro.cz

V době koronaviru byl počet e-mailů poprvé vyšší než počet hovorů na call centru, říká generální ředitel pojišťovny Slavia Karel Waisser

* Jak se pojišťovna Slavia vyrovnala se situací související s nemocí covid-19?

Jsem rád, že po celou dobu nouzového stavu se nám dařilo poskytovat našim klientům a obchodním partnerům kvalitní servis, a to přes ztížené podmínky. Likvidovali jsme pojistné události a vypláceli plnění, sjednávali či měnili smlouvy tam, kde to bylo potřeba. Naši klienti mohli s námi komunikovat, a to pomocí telefonu či emailu, a když bylo potřeba, mohli si na našich pobočkách dohodnout termín a za zvýšených hygienických podmínek osobně projednat své záležitosti. Nebylo to rozhodně snadné, ale povedlo se.

* Ovlivní zkušenost z posledních měsíců nějakým způsobem oblast v pojišťovnictví?

Pojišťovnictví je oborem, kde se dá digitalizace a online komunikace naplno využít v praxi. Je vidět, že si klienti v minulých měsících na to zvykli, a očekávám, že tento trend bude pokračovat i nadále.

* A jak konkrétně v pojišťovně Slavia?

Koronavirus potvrdil, že naše práce v oblasti digitalizace byla správná. Na prvním místě bych zdůraznil možnost likvidace pojistných událostí pomocí fotodokumentace, díky které jsme mohli poskytovat rychle služby i tam, kam nebylo možné poslat likvidátora fyzicky. Sami klienti více využívali náš web, call centrum a email. Poprvé byl počet emailů vyšší než počet hovorů na call centru. Navíc i naše pobočky po celou dobu pracovaly vzdáleně, což byla to výhoda pro klienty, kteří se obávají „anonymních“ call center.

* Jaký výsledek očekáváte, až budete bilancovat rok 2020? Samozřejmě pokud nepřijde na podzim nová vlna covidu-19.

Nerad bych se pouštěl do spekulací. Po přelomovém roce 2019, kdy důvěra klientů a obchodních partnerů umožnily Slavii pojišťovně překročit hladinu jedné miliardy korun předepsaného pojistného, čekám, že rok 2020 bude rokem nečekaných zkoušek a využití nových zkušeností. Jsme hodně závislí na celkové ekonomické situaci, proto ta opatrnost.

* Slavia je na českém trhu již 150 let. Je výhodou mít za sebou takovou historii?

Je to velký závazek. Klienti od nás očekávají nejen kvalitní a rychlé služby, ale i finanční stabilitu. Podívejte se na letošní rok – nejprve vichřice, pak covid. Historie jména Slavia pojišťovny zavazuje celý náš tým bez ohledu na problémy plnit své závazky. Jsem rád, že minulé měsíce prokázaly, že povinnosti spojené s dobrým renomé naší pojišťovny dovedeme naplnit, a rád bych využil i této příležitosti, abych našim klientům a obchodním partnerům poděkoval za důvěru. Jméno Slavie pojišťovny tady bylo před 150 lety a my se musíme snažit, aby přetrvalo do budoucna.

* Jak vidíte další působení Slavie na českém trhu? Čím by se měla vymezit vůči konkurenci?

Jsme česká pojišťovna bytostně spjatá s českým pojistným trhem. Vedle „standardních produktů“, jako je pojištění nemovitostí, odpovědnosti nebo motorových vozidel, se snažíme přicházet i s produkty reagujícími na místní potřeby. Příkladů je více, ale rád bych zmínil produkty, které nabízí jen část pojišťoven. Mezi ně patří například pojištění D&O, pojištění proti úpadku agentur práce či cestovních kanceláří a z poslední doby pak naše velice úspěšné nové pojištění realitních makléřů. Stále sledujeme, co se na trhu děje, jaké nové potřeby vznikají, a dovedeme rychle reagovat.

* Stali jste se partnerem Velké pardubické. Proč zrovna dostihový závod? Je v tom váš osobní vztah ke koním?

Velká pardubická je v prvé řadě česká legenda. Když jsme se dozvěděli minulý rok, že má problémy s hledáním hlavního partnera, šli jsme do toho. Je to symbolické, protože jsme jednou z mála opravdu českých pojišťoven a Velká pardubická je událost, která je rovněž českým fenoménem. Byť jsou jiné země, kde je dostihový sport rozšířenější, Velká pardubická přitáhne každý rok miliony diváků a i na samotném závodišti jde o společenskou událost. Navíc se našim pobočkám v Pardubicích a Hradci Králové daří, a tak bylo přirozené podpořit i tento region. Pomáháme i dalším regionálním akcím, ale tato událost svým významem a velikostí samozřejmě převyšuje ty ostatní. A to, že rekreačně jezdím na koni a chováme typické lokální plemeno koní, je jen taková třešnička na dortu. To s dostihovým sportem moc společného nemá, vlastně jednu věc ano – vztah ke koním. No, a ještě snad můžu prozradit, že pocházím z východních Čech.

WT100

O autorovi| Vlastimil Poliačik, poliacik@mf.cz

  • Našli jste v článku chybu?